Fästingsommar...?


Det sägs ju att fästingarna ska ha mått gott under snötäcket i vintras och jag måste säga att om det fortsätter som det börjat så blir de små rackarna inte roliga i sommar. Jag hittade en fästing i knävecket igår (och det kliiiiar nu) och i morse var det Alva som hade en yttepytteliten på halsen. Jag gjorde min upptäckt på tåget hem igår och gissa om det var frustrerande att inte kunna ta bort den bums. Bläää...

Det känns i alla fall bra att vi så sent som i tisdags var och vaccinerade oss mot TBE. Det var tredje sprutan för barnen och mig, så jag hoppas att vi har ett ganska gott skydd!








Kommentarer
Postat av: Angela

Usch å fy! Jag glömmer alltid av det värsta med sommaren (och tur är väl det); alla småkryp! Brrr...

Postat av: Petra

Usch och fy säger jag, tog bort en på Adam igår blä

En annan sak som suger med sommaren (som jag glömt bort) är myggen gaaahh Var ute och gick igår och blev i princip attackerad, dom älskar mitt blod :-(

2010-05-21 @ 14:55:47
Postat av: Anna

Där jag kommer ifrån i Finland är de helt galna den här tiden på året och i år verkar det vara extremt mycket fästingar. En kompis kompis plockade 15 stycken från sin hund efter att par timmar vid stugan. Yikes! Här i Umeå är de inte särskilt vanliga, än...

2010-05-21 @ 18:45:20
URL: http://augustisallehanda.blogspot.com/
Postat av: Ensamma mamman

Usch så äckligt! Är dom redan här. De är bland de värsta jag vet. Tur att ni hittade dom snabbt i alla fall. Kram

2010-05-22 @ 11:50:29
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback