Några små frågor... eller snarare svar...


Jag fick några små frågor i kommentarerna och tänkte att jag skulle försöka svara. :) Tusen tack för dina kommentarer Katarina...!

Stämpeln som jag använde till bakgrunden på "växer"-layouten ingick i
en add on från Cocoa Daisy och jag vet tyvärr inte var man kan få tag på den, men det borde ju inte vara omöjligt att hitta den någonstans. Den heter i alla fall "Prima Donna Downey Large Flower Vine Foam Stamp". :)

Färgfläckarna på den översta av layouterna här har jag gjort genom att skvätta med pensel. För att göra de större fläckarna har jag hållt penseln över pappret och klämmt på den för att få färgen att droppa ned.

När det gäller att sy på layouter så använder jag inte någon speciell tråd (snarare tråd av sämre kvalitet, än om jag skulle sy något fint i tyg) och inte heller någon speciell nål. Det enda som jag vet att man kan tänka på är att möjligen minska trådspänningen lite, jämfört med när man syr i tyg, för att minska risken för att pappret rivs sönder. Annars är det bara att sy....! Om man känner sig osäker kan det förstås vara en bra idé att testa på lite spillbitar, innan man sätter igång och syr direkt på layouten. Det är rätt så beroende framkallande att sy på sitt papperspyssel... =)

Kommentarer
Postat av: Katarina Skylare

Tusen tack snälla Anna för alla råd och tips. Förhoppningsvis finns det lite tid till helgen att pyssla.

Tack ännu en gång, Katarina "amospersson"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback