Monday = Card sketch day


Det finns en ny skiss ritad av Susanne, uppe hos
Kortskissen!

Jag försökte städa mitt scraprum förra veckan och ordnade bland annat upp mina spillbitar på ett lite bättre sätt än tidigare. Det kändes sååå bra att lätt kunna hitta bitarna till det här kortet och att de kom till användning istället för att bara ligga och skräpa!

Jag har mönstrade papper i två mappvagnar från IKEA. En del papper är sorterade efter tillverkare, medan resten är sorterade efter färg. I varje färgmapp har jag stoppat en plastficka där jag petar ned spillbitar av rätt färg. Jag slängde rätt mycket spillbitar när jag städade och jag ska verkligen försöka att inte spara bitar som är typ 1x2 cm och lite sneda... =) Det är jobbigt för samlaren i mig att släppa taget, men jag blev faktiskt ganska duktig på att slänga saker under min stora utrensning. Jag är inte färdig, men jag var tvungen att ta en paus och läget är i alla fall väldigt mycket bättre än vad det var innan!

Hur som helst - jag har använt glimmer mist (key lime) på bakgrunden till det här kortet och även på den lilla fyrktanten bakom blomman. Blomman gjorde jag själv någon gång före jul, när jag hamnade i ett "göra egna blommor-stim". :) Jag använde Tim Holtz Tattered florals die, och följde någon av alla instruktioner som finns på you tube och på andra ställen på internet.

Jag har använt lite stickles på kanterna på blomman och knutit fast en bit spets. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

There's a new sketch up at Kortskissen! The sketch is made by Susanne.

I did some reorganization of my scraproom last week and I found so many nice pieces of scraps that I feel really good about using, for example for this card! :)

I used glimmer mist (key lime) for the background of this card, and also on the small rectangle placed under the flower. I made the flower some time before Christmas when I couldn't stop making my own flowers for a few days... =) I used the Tattered florals die and followed the instructions you can find "everywhere" on the internet. I added some stickles to the edges of the flower and tied some lace around the paper rectangle.





Kommentarer
Postat av: Fia

Jag behöver verkligen också sortera mina spillbitar, som det är nu så ligger de i två stora plastlådor med lock vilket innebär att de aldrig används. Att sortera dem efter färg i plastfickor låter smart! Det kanske man skulle testa. Om man orkar sortera dem, men man får väl ta barnen till hjälp!



Härliga spillbitar på ditt kort, där är flera härliga MMEpapper som man känner igen från förr. :)

Postat av: Linda - Pysselbus

Snyggt! Har också de pappren liggande... Blir liksom inte av att jag gör något med dem, så tack för inspirationen!



Skickar pennorna imorgon, ska ÄNTLIGEN få gå till jobbet efter evighets-vab!



Kram

Linda

2011-03-01 @ 17:51:58
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Anna

Har en 13x13" låda där jag har mina spillbitar, är där och rotar ofta.



Tokgillar ditt kort och din blomma är superduperfin!



Vinterkramen Anna

2011-03-01 @ 18:34:45
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Jennieh

Jättehärligt färgsprakande kort!

2011-03-01 @ 19:05:14
URL: http://jenniehogberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback