Feeling blue...


Det blidde inte mindre än två layouter till
veckans teknikutmaning hos SWE Scrapbook. Utmaningen går ut på att inte använda sig av mönstrade papper, utan att istället göra sina egna.

På den här första layouten har jag limmat fast silkespapper och sytt fast tyll, på en bakgrund som jag först målade vit. Sen kladdade jag på lite mer vit färg innan jag sprayade med chalkboard glimmer mist över alltihop. Till sist skvätte jag lite vit akrylfärg (det är beroendeframkallande!) här och där och dekorerade med knappar som jag färgat in med alcoinks.

-------------------------------------------------------------------------------------

I've created two layouts for this weeks technique challenge over at SWE Scrapbook. For the first one I used paint, tissue paper, tulle and chalkboard glimmer mist. The buttons are colored with alcoinks.







Den andra layouten gjorde jag genom att använda digitala brushes (designade av Karla Dudley) som jag skrev ut tillsammans med texten på min bakgrund. Sedan färglade jag cirklarna med Promarkers, sydde lite på symaskinen, skvätte lite vit färg och hällde ut knappar. :)

-------------------------------------------------------------------------------------

For the second layout I printed my text and some brushes (designed by Karla Dudley) and then colored the circles using Promarkers. I then splattered some white acrylic paint over (it's an addiction!) and used my sewing machine around some of the circles.




Kommentarer
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Åh, Feeling Blue är helt outstanding!! Jag älskar färgkletet i kombination med silkespappret och tyllen! Love it!

Postat av: Zarah

Du är fantastisk! Den första är jag så kär i att jag nästan får hjärtsnörp!

2011-01-21 @ 16:47:34
URL: http://zarischka2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback