hämta barn...


Jag har gjort en layout till veckans skiss hos SWE Scrapbook. Kolla in
här för att se skissen och de övriga tolkningarna.

--------------------------------------------------------------------------------------

I made this layout for the sketch challenge at SWE Scrapbook. Check out the sketch and the other layouts made by the team here.



Jag limmade fast metallfjärilen inuti den stora knappen med hjälp av glossy accents.



På det bruna "blombandet" har jag använt lite distress stickles "Clear Rock Candy".



Barnen är hemma idag, för det är planeringsdag på skola och dagis, så det är imorgon som vardagen drar igång på riktigt. Det är ju dock en ganska ovanlig vardag för tillfället, på grund av sjukskrivningen och bebisen i magen. Allt känns bra, men jag ser fram emot ett nytt läkarbesök snart, för det var ett tag sedan nu. Jag hade några riktigt jobbiga dagar ungefär en vecka innan julafton. Förmodligen var det kanske bara så att magen gjorde ett ryck och växte just då, men jag var ganska orolig på grund av det ömmade och högg så mycket. Jag känner igen vissa hugg och småsmärtor som "normala" och det är när det dyker upp nya saker som känns lite annorlunda, som det blir jobbigt. Dessutom tror jag att jag hade ganska mycket sammandragningar (även om det var svårt att vara riktigt säker eftersom magen inte var så stor än) och jag såg framför mig hur jag skulle få tillbringa resten av graviditeten på soffan för att undvika dem. Det lugnade sig tack och lov och nu känns det mer normalt. Ibland kan jag röra mig ganska mycket utan att känna något speciellt och ibland behövs det mindre för att magen ska protestera. Jag försöker att vara försiktig och väljer att vila när det känns som om det behövs. Jag är i vecka 17 nu och på ett sätt känns det som om tiden går fort och på ett annat som att den går väldigt långsamt... :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh, fint kort! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback