Blåbär, trattkantareller och Grekland...


Fredag till lördag hade vi jättetrevligt besök av min bror och hans flickvän. De ska ge sig av till Egypten igen (för vilken gång i ordningen vet jag inte, för jag har tappat räkningen) imorgon och jag är så glad över att vi fick tillbringa lite tid tillsammans med dem så här precis innan de åker. Ca 7 månader planerar de att vara borta den här gången, så det dröjer innan vi ses igen.

Idag har vi varit ute i svampskogen och slagit "familjerekord". Vi hittade alltså mer svamp än vad vi i vår lilla familj någonsin gjort tidigare. Det var kul och mysigt och den som inte var så sugen på att leta trattisar kunde ju ägna sig åt att käka blåbär istället... :)



Ikväll ser jag fram emot att kasta mig över oktobers månadskit från
Cocoa Daisy. Yum, yum, yum...! Det är inte så tokigt att det känns som julafton en gång i månaden, när kitet dimper ned... :)



Har ni förresten läst om det här....? Det låter som en saga... såååå himla roligt... en scrapträff med Karen Russel, Jenni Bowlin och Ali Edwards... på den grekiska ön Mykonos...! Lite mer info finns här och här men framför allt så väntar vi mer info snart när Tricia kommer tillbaka från sin rekognosceringsresa. :)

Kommentarer
Postat av: Lisa x

I have to say, every photo I see of Alva just makes my smile : )

2009-09-28 @ 20:02:54
Postat av: Jenny

Visst vore greklandsscrap mysigt? Förutom att man svettas på pappren om det är för varmt, dårå...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback