Tävlingsbidrag...

Å vad det är tråkigt med en bebis med magknip. Alva har inte alls varit speciellt glad och nöjd de senaste dagarna och det är henskt att se henne plågas så utan att kunna göra något. Det började natten till igår och höll i sig nästan hela dagen innan det till sist gick över igår kväll. Det var verkligen helt underbart när hon blev sig själv igen och var lugn och vaken och avslappnad. Tyvärr kom det tillbaka i natt, om än i en något lindrigare variant, och det är mycket skrik och mycket bärande som gäller. Jag kan inte låta bli att oroa mig för att det ska vara så här (eller ännu värre) för en lång tid framöver nu... för som den pedagogiska sjuksköterskan jag ringde för att få råd sa "det kan ju hålla i sig flera månader..." :-( Förvisso sant, om det nu är någon form av den mystiska åkomman kolik... men jag är ju inte ens helt helt säker på att det är just ont i magen hon har (även om det mesta tyder på det). När Linus var ungefär 7 månader hade han "ont i magen" en hel vecka, innan vi gick till doktorn som konstaterade att det var dubbelsidig öroninflammation det handlade om. Vi vill inte gärna göra det misstaget igen...  Men hon skriker inte alls precis hela tiden och jag tycker att hon är lite lugnare nu än i morse. Kanske kan det gå över igen... Det är ju värdelöst att det bara är akuten som gäller under helgerna, så att det ska behöva kännas jobbigt att det är fredag, när man inte riktigt vet om det tänker bli bättre eller sämre. Men det var precis så här under natten till söndag och halva söndagen också, och sen var allt bra i drygt 3 dygn så förhoppningsvis är det inte ett konstant tillstånd som vi trätt in i. Vi har till exempel ett bröllop att gå på imorgon och det skulle vara så himla tråkigt om vi inte kunde åka.

Under en lugn period igår eftermiddag lyckades jag i alla fall snabbscrappa en LO till
Pysselpunktens freestyleinspirerade tävling. Jättekul att scrappa snabbt (eftersom jag brukar vara så evinnerligt trög) och jättekul att använda fantasin lite extra. :-)

din lycka

Jag har använt papper från bazzill och scenic route, knappar från american crafts(?), QK-tags, sugrör från kökslådan, rub ons från MM, zig writer...

Ett litet chatterboxkort till bröllopet har det också blivit.

all lycka








Kommentarer
Postat av: Marie

wow vilken härlig LO och vilket fint kort! så kreativt och snyggt med hjärtana på tråden!

Postat av: Ulrika

Vilken superfin LO!! Älskar färgerna och Linus är ju supercool i solglajjor ju :-)

2006-07-15 @ 16:35:26
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se
Postat av: Jenny

Vilken underbart tuff LO. Och kortet är väldigt vackert...

2006-07-15 @ 22:22:38
URL: http://http://jennysscrap.blogg.se/
Postat av: Lilo

Vilken TUFF sida Anna!!! Jag hoppas det inte är kolik som lillskruttan har. Båda mina har haft det och det var tufft! (speciellt med Amanda som skrek dygnet runt i över tre månader). Men på något mirakulöst sätt klarar man det också och jag kan tala om att man är GLAD när det är över och bebben ler och ser söt ut igen. ;)

2006-07-15 @ 23:26:27
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Zara

LO´n är underbar och idén att använda sugrör är kanonkul!

2006-07-16 @ 06:49:25
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Zarah

Åh, din LO är så himla supertuff! Jag älskar att du hängt de små tagsen på sugröret - den idén finns det stooor scrapliftvarning på...! ;)

2006-07-16 @ 20:15:37
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

GRATTIS Anna till förstaplaceringen i Pysselpunktens Freestyletävlin!!! Din LO är så bra!!!

2006-07-23 @ 22:34:07
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback