Feg fotograf...

Jag har kommit på att jag är alldeles för feg för att bli en bra fotograf och att det måste till lite ändring... :-) Det händer ofta att jag har med mig kameran ut när jag är ute och promenerar, men det är inte så ofta jag får några foton tagna. Jag som vill fota naturen, fina föremål, fula föremål... ja, jag skulle vilja kunna hitta de där speciella motiven som en bra fotograf kan leta upp i vardagen. Det är som att jag tänker att jag gör anspråk på att vara något jag inte är om jag tar fram kameran för att fota när jag är ute och går. Speciellt om jag är ute själv. Som om jag låtsas att jag är värsta proffsfotografen, trots att jag egentligen inte har någon koll... Urfånigt, eller hur?

Vem bryr sig om jag fotograferar? Och det är väl just det man måste göra - ta en himla massa bilder - om man ska bli en bra fotograf.

Jag tänkte börja med att lägga till kategorin "Fotografering" här i bloggen... Trots att jag inte har någon koll... ;-) Steg 1 i att börja bli lite modigare och att våga fotografera mera.

Idag var jag tvungen att springa in efter kameran när jag skulle ut och handla med Alva och Linus. Egentligen var det tungt nog med vagnen, ståbrädan och matkassarna men ett spindelnät med vattendroppar på var jag ju bara tvungen att försöka fotografera. :-) Med mina mått mätt blev det helt ok. Man skulle kanske ha  önskat sig en blå himmel eller något liknande som bakgrund, men det gick inte riktigt att ordna... och jag var rätt snabb eftersom Linus och Alva stod och väntade på mig.

spindelnät1

spindelnät2

Egentligen skulle man väl ha med sig sin egen lilla sprayflaska och fixa till de ställen som saknade droppar... =)

Kommentarer
Postat av: Anna G

Vilka fina foton Anna! Tycker redan att du tänker som en riktig proffsfotograf (eller är det scrappare i dig som tänker...) "Egentligen skulle man väl ha med sig sin egen lilla sprayflaska och fixa till de ställen som saknade droppar..." hihi

Vi kanske kan starta en klubb du o jag VågaFotaMera ;) Jag har ju fått en ny kamera och det bästa sättet att lära sig är ju att fota, fota, fota. Och precis som du skriver vill man ju kunna ta upp kameran i massa olika situationer för att få de där lite annorlunda korten. Det var faktiskt ett av skälen till att jag valde en lite större "rejäl" digisystem känns mera legitimt att slita upp den o tokfota än min förra semesterkamera, knäppt men så är jag =)
kram

Postat av: emelie

jag ser fram emot att få kika på dina foton. det kanske är något i luften om att fota mera för jag har flera agar tänkt att jag måste ta med kameran snär jag går ut (men har inte varit så bra på att få gjort det)

2006-10-13 @ 23:31:59
URL: http://emeliesscrap.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilka härliga spindelvävsfoton!! Tycker du är en mästerlig fotograf, som alltid scrappar en massa underbara fotografier. Var inte så hårt mot dig själv, för jag har sett att du kan!! :)

Trevlig helg!

2006-10-14 @ 09:33:16
URL: http://www.sockergrynet.se/scrapbooking
Postat av: eva

jättehärlig bild av spindelnätet. Vad använder du för kamera

2006-10-14 @ 17:09:54
Postat av: Malin

Jag vill bara säga att jag känner igen mig!! Jag är likadan, tar upp kameran och knäpper så fort som möjligt för att inte folk ska se.. och sedan blir min sambo galen när jag ska ta kort på honom/hunden och vill "komponera" fotot :)

2006-10-14 @ 18:34:27
URL: http://epona.blogg.se
Postat av: Ulrika

Å den klubben "VågaFotaMera" skulle jag behöva vara med i också! Jag har blivit mycket modigare än vad jag var tidigare, men behöver i alla fall våga ännu mer för att kunna ta alla bilder jag vill!

Spindelvävsfotona är jättefina Anna och jag ser fram emot att få se fler foton från din kamera här i bloggen!

2006-10-14 @ 19:09:43
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: jenny_li

"Det är som att jag tänker att jag gör anspråk på att vara något jag inte är om jag tar fram kameran för att fota när jag är ute och går. "

OJ vad klockrent den meningen träffade mitt i solar plexus på mig! jag klarar ju inte ens av att fota vuxna människor - knappt andras barn ens - det är bara mina egna ungar ur alla vinklar och i alla situationer... Men scrapparen i mig inser ju vad ungarna går miste om i form av saknade pusselbitar i berättelsen som deras album ska berätta,så jag MÅSTE verkligen tuffa till mig!

men ditt spindelnät är ju bara helt underbart! du ÄR ju fotograf juh!

2006-10-14 @ 20:02:56
URL: http://himmelochord.livejournal.com
Postat av: AnnaB

Tack för era svar! Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna så här. Vi kanske borde utmana varandra att våga. Fotoutmaningar på Scrappiz kanske vore något?

Eva - jag har en Nikon D50 som jag hittills mest använder de olika automatprogrammen på. :-)

2006-10-15 @ 10:29:50
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Annika E

Jätteläckra foton! Jag är lite som du, sådär halvfeg för att ta fram kameran i tid och otid... Vi får öva upp oss! :-) Kramis!

2006-10-15 @ 10:32:12
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com
Postat av: penni

Vilka fina grejor du gör! O jätteläckra foton verkligen!! :-)

2006-10-15 @ 17:12:03
URL: http://penniscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback