Inspirerad....

Karin har startat en utmaning på Scrappiz, som är inspirerad av Cathy Zielske. Cathy i sin tur inspirerades av boken "Encyklopedia of an ordinary life" som jag nog måste ta och skaffa mig... Det hela går ut på att göra ett album från A-Ö med ett till tre ord från vardagen på varje bokstav. Jag tror jag vill följa min idol Cathys upplägg och göra ganska enkla sidor med ett litet foto per uppslagsord och med texten i fokus. Karins första sida är SÅ snygg och gör mig bara ännu mer sugen på att sätta igång. Men efter att ha tänkt på det så måste jag nästan göra ett uppslag per bokstav istället för en sida, för det finns så många viktiga ord och jag är så dålig på att fatta mig kort... :-)

Faktum är att projektet med Alvas graviditetsalbum också är väldigt inspirerat av Cathy Z. Det var efter att ha suttit och bläddrat i hennes andra bok som jag till sist satte igång så smått. Jag har skrivit in mina graviditetesanteckningar i Word och kommer att skriva ut en himlans massa sidor som blir ganska lika varandra till utseendet, med en himla massa text. De sidorna kommer att vara vänstersidor i albumet och så har jag tänkt mig att placera foton och dekorera lite mer på högersidorna. Jag har lite putsning kvar att göra i datorn innan det är dags att skriva ut allting och sätta igång på allvar. Det blir mer min dagbok från graviditeten än ett gulligt litet album till Alva. Jag funderade på om jag verkligen skulle göra det så, för jag har som sagt skrivit ganska mycket dagbok och det skulle ju gå att göra ett album som mest dokumenterar den växande magen och inte så mycket mer... men kom till sist fram till att det skulle kännas fel att dölja så mycket av verkligheten. Sen kanske jag inte inkluderar vartenda ord jag skrivit, men ändå... ganska mycket text blir det.

Har tyvärr inte ett endaste dugg att visa i bildväg för tillfället, men det är saker på gång så om någon eller några dagar... :-)


Kommentarer
Postat av: emelie

vad mycket fint du har i din blogg. jag har lagt till dig bland mina länkar.

Postat av: Lindzi

Det ska bli så kul att se vad du hittar på Anna! Jag blev helt i gasen igår när jag såg Karins fina sida så jag har redan gjort A och B! Kram!

2006-09-11 @ 13:01:06
URL: http://lindzi.blogg.se
Postat av: Mysmasken

Kan inte vänta tills jag får se dessa två album!
Idén är verkligen super, men jag med mitt tålamod skulle aldrig klara det. Kanske om man gör det väldigt simpelt.

Lycka till!

Kram

2006-09-11 @ 13:05:14
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: Ulrika

Blir jättenyfiken på att få se hur det blir sedan!

2006-09-11 @ 17:56:27
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: camwae

Ojoj oj vad glad jag blev att jag hittade din blogg!Så många underbara alster.
Jag fastnande verkligen för Lär mig leka layouten helt underbar.
Kommer att återvända hit många ggr,mycket härlig inspiration att hämta här

Kram

2006-09-14 @ 10:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback