Det börjar gå undan nu...

Alva kryper fortfarande inte "vanligt" men  hon tar sig framåt nu, med ena foten kvar framför sig. Det har hänt massor på bara några dagar och plötsligt börjar hon ta sikte på saker som det inte alls är meningen att hon ska få tag i och VIPS så är hon där och rycker och drar! Vi har ju liksom halkat ifrån att ha barnsäkrat precis överallt och ordentligt undanplockat kan man inte heller påstå att vi har det... så nu gäller det att se upp! :-) Superroligt, men jag fattar inte riktigt hur man klarar att hålla alla farliga småsaker undan från henne? När Linus var i den här åldern så fanns det ju ingen som spred en massa grejor omkring sig på det sätt som han nu gör.

Vi har varit dåliga på att städa undan leksaker hittills och det beror ganska mycket på att Linus inte har någon vettig förvaring för grejorna i sitt rum. Det är ju rätt svårt att städa om man inte har någonstans att lägga sakerna.... Nu ska det bli ändring på det - vi har ju beställt en hel del grejor från IKEA som ska komma nästa vecka - och jag hoppas att vi kan lyckas införa någon bra städrutin. Och så är det väl plocka, plocka och kolla, kolla som gäller för att skydda Alva från farligheterna, antar jag.

image281
På väg till den roliga dammsugaren...

image282

Linus är på dagis idag och det är SÅ skönt att hans ben fungerar så bra nu! Jag har gjort en LO idag, med foton från när vi gick hem från dagis den 1 november. Inget speciellt tillfälle alls egentligen, men det känns så mycket mer speciellt nu - när jag är så väldigt medveten om att det inte alls är självklart att han kan gå, hoppa och springa... och när han har fått kämpa så för att överhuvudtaget ta sig fram. Jag har inte scannat layouten än och den är inte så himla rolig heller... vi får se om den kommer här sen...

Det som är sig likt är att dagarna går väldigt snabbt! Det är snart dags att hämta på dagis! :-) Det regnar inte just nu även om det är väldigt regngrått ute och jag hoppas verkligen att vi slipper bli alldeles blöta under vår lilla promenad.


Kommentarer
Postat av: ethel

*Ler* så kul att Alva kryper - känner att jag börjar längta tills Agnes också gör det - FAST jag bestämt mig för att inte se så mycket framåt utan njuta av varje sekund som hon bara är... Jag och hon försöker "träna" på att sitta, men det går inte lysande precis =)

Titeln på "1 månad" layouten har jag skurit ut (typsnitt Susie's Hand). Ja, det tar alldeles för mycket tid - försöker komma ifrån det men det är SVÅRT ;)

Postat av: ninaerica

Men vilka underbara goa mjuka kinder hon har! :) Så härligt med små barn med dessa gosiga kinder som man kan stoppa in näsan i! :)

2007-03-07 @ 19:22:16
Postat av: Ulrika

Alla sätt är bra ju :-) Häftigt att hon lyckas ta sig fram med benet så. Snart går hon ;-)

2007-03-07 @ 22:29:20
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback