Paper Trunk för hela slanten...


Maj månads nyhetsbrev från Paper Trunk finns att se
här. Bland annat kan ni kika på en skiss som jag ritat. :) Utifrån skissen har Danielle gjort en layout med serien Gigi och jag gjorde layouten här nedan. De är så fantastiskt vackra de här papprena, från serien Batik. Jag målade lite med akrylfärg för att kunna skriva min journaling med mörk penna.




I förra nyhetsbrevet hade jag med en layout där jag använt papper från Jelly Bean collection. Den handlar om Alva och att hon bara gillar vatten. 

 

Till förra nyhetsbrevet gjorde jag också ett kort utifrån en förpackning Paper frills. Jag använde själva kartongbiten och vek den dubbel, så att den gick in under "flärpen". Sen klädde jag in den i papper och dekorerade med några utklippta blommor och blad och en liten bit band. Jag använde en liten magnet för att kunna stänga kortet ordentligt.



----------------------------------------------------------------------------------------------------

The May newsletter from Paper Trunk is up - check it out here. Among a lot of other things it contains a sketch that I did and Danielle and I did a layout each, with inspiration from the sketch. Danielle used the Gigi collection and mine features the Batik line. (The first layout in this post - the title means "now".) I used some acrylic paint to create a journaling spot.

For the April newsletter I created a layout about Alva and water - the only thing she likes to drink - using the gorgeous Jellybean collection. I also made a card with a recycled packaging as a base. I took the piece of cardboard and folded it and covered with patterned papers. I cut out the decorations from patterned papers and used a small magnet to close the card.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken söt liten tjej du har. Av LO:sarna blev min favorit "NU", så fint med akrylfärgen.

Postat av: terese

gillar layouterna jättemycket!!

2008-05-16 @ 15:55:26
URL: http://skapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback