Nya DT-layouter...

Jag har gjort min andra omgång med DT-layouter till Minneskatten. Jätteroligt och utmanande att scrappa på det här sättet! Jag gjorde LO med ett vackert foto och en LO med rätt usla foton den här gången.... de sistnämnda har ju en tendens att bli liggande rätt länge och det här är foton från Linus första möte med tomten, förra julen. Ett roligt minne, men fotona har ändå blivit liggande eftersom de inte direkt är vackra utan snarare mörka och småsuddiga... Men nu känns det ju himla bra att ha fått in dem i albumet.

När vi i förväg frågade Linus vad han trodde att tomten skulle säga när han kom, så svarade han "hm hm, finns det snälla barn här?"... inte exakt den konventionella tomtefrasen, men på något magiskt sätt så visste tomten såklart precis vad han skulle säga när han väl dök upp... ;-) Det var lite läskigt, men nyfikenheten tog överhanden och Linus vågade sig fram till tomten för att ta emot sitt paket.

jultomten

Materialet kommer från Minneskatten:
bazzill: amethyst och cinnabar, mönstrade papper från Karen Foster: Christmas Fusion och Christmas Ribbon, Ball Chainz från Junkitz, Fluid chalk och svart penna. I övrigt har jag också använt QK och rubriken är Paige mini.

mirakel

Här har jag använt de mysiga stjärnpapprena från Karen Foster: Star Bright och Star Light. Det här fotot på Alvas fot i min hand är ett av mina absoluta favoriter.




Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jättefina! "Mirakel" är helt klockren, älskar verkligen både foto och LO!

Postat av: emelie

vilket vacker foto på dig och alva. och tomtefrasen var ju bara för bra.

2006-10-19 @ 15:00:54
URL: http://emeliesscrap.blogg.se/
Postat av: Marie

Såååå underbara layouter!! Jag blev alldeles kär i mirakel!!

kram

2006-10-19 @ 15:25:09
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: Lindzi

Vilka superfina LOs!! Allt du gör blir ju sån känsla i!!

2006-10-19 @ 18:28:08
URL: http://lindzi.blogg.sel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback