Lekt med symaskinen...

Jag fick en bild av hur jag ville sy på maskin och chalka med torrchalk och resultatet blev inte precis som bilden i huvudet (eller så var det bara så att bilden i huvudet var rätt "suddig" och svår att efterlikna ;-) men jag är i alla fall rätt nöjd med dagens lilla skapelse. Det är en sån LYX att kunna ha symaskinen framme och inte behöva ställa undan den hela tiden. Jag tror jag kommer att använda den rätt mycket framöver...

image323

Det mesta materialet kommer från
Cocoa Daisy's marspaket. (Jag kan inte låta bli att fortsätta att göra reklam för dem... ;-) Det röda är filt som jag stansat ur cirklar i med QK. De små prickarna i mitten av tre av cirklarna är gems, från My Mind's Eye. De blänker så fint, så... :-) Det är bland annat Emma som inspirerat mig till att använda häftapparaten, för hon har gjort så himla mycket fint med häftklammer. Jag blev lite förvånad över att det kändes helt ok att använda "miracle"-kortet. Jag är inte superförtjust i saker med engelsk text på annars, men jag vet inte... det engelska språket är ju på ett sätt en så stor del av mitt liv att det kanske är helt ok att blanda in lite här och där...  Det svarta längst ned till höger är en rad med blom-rub ons från American Crafts som jag klippte itu på mitten och gnuggade fast längst ned. Det är lite chalk runt om hela kanten också, men det syns inte så bra här.

Tusen tack till Lilo för förslaget om att låtsas att lånemobilen är en Walkie Talkie. Låter lysande! =) *skratt*

Jag har hört så mycket positivt om Scrapbooking ETC, så nu har jag lyckats skaffa mig ett par av de senaste numren. Har inte hunnit kika så mycket ännu, men det ser helt klart lovande ut! Undrar däremot varför jag har en stackars prenumeration på Memory Makers... Det finns väl något i varje nummer som är bra, men helheten ligger verkligen lååångt ifrån CK och även Scrapbooking ETC, som det ser ut efter min första lilla bläddring.  

Kommentarer
Postat av: Peterlina

Underbar LO! Verkligen helt... fantastisk!

Postat av: Sanna

Jösses!!! Detta är en av de snyggaste layouter jag någonsin har sett! Helt Fatanstisk precis som Peterlina skriver! kraam

2007-04-19 @ 06:32:15
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Mette

Vilken helt underbart fin LO!
Så vacker!

Kram
Mette

2007-04-19 @ 09:04:20
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: ethel

Måste bara få kommentera din layout här också... Tycker den är så grymt snygg och kreativ! Och fotot är så häftigt! Bra tips också på att använda "ord-korten" - har också haft svårt att använda engelska ord, men på din LO ser det ju helt naturligt ut!

2007-04-19 @ 12:48:13
URL: http://ethelb.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Wow va coolt!! Jag blir alldeles varm av att titta på layouten! De röda detaljerna är såååå bra! Kram Åsa

2007-04-19 @ 18:03:25
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Sasha

Vilken underbar idé med sömmen och chalket! Liftas kanske så småningom...

2007-04-19 @ 20:25:33
URL: http://www.familjenlundell.se/sandra
Postat av: Annika E

Jätteläcker LO! Kramis!

2007-04-19 @ 21:37:22
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag tyckte att fotot var hur fint som helst nar du visade det, men nu ar det liksom om mojligt annu mera fantastiskt! otroligt fin lo! och jag blir sa avundsjuk pa dig som har en symaskin... skulle vilja sy pa det mesta, men kan liksom inte motivera ett inkop av en symaskin om jag inte lovar att borja sy barnklader och andra komplicerade saker :/

2007-04-20 @ 03:22:33
Postat av: jenny_li

Åh vilken rolig och fin LO - underbart foto också för den delen! En riktig glad-skapelse! :o)

MM gjorde ETT bra nummer i höstas som gjorde att jag övervägde att förlänga min prenumeration, men... näh, jag lade ner det igen! Scrapbooks etc är min favvo-tidning, slår CK med hästlängder tycker jag! Hoppas du gillar den också - den är billig att prenumerera på, så du kanske ska byta ut din prenumeration sen...! ;o)

2007-04-21 @ 10:22:04
URL: http://himmelochord.livejournal.com
Postat av: Lindzi

Vilken charmig sida! Kul att du blev glad för kortet! :-D Ser fram emot dina filur-kort! Kram!

2007-04-22 @ 11:20:04
URL: http://lindzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback