Två layouter till Papirgleders Scrapliftcup...

Hm... Blogg.se fick fnatt och jag blir inte av med kursiveringen. Jag har ingen aning om vad jag gjorde eller hur jag ska göra för att ändra tillbaka... Knappen här uppe funkar inte för att ta bort det...

Den här omgången var verkligen lite kämpig och jag gjorde 2 olika layouter till Scrapliftcupen på Papirgleder och är inte helt nöjd med någon av dem. Jag tror jag kände lite för stor press, eftersom det gått rätt bra hittills. Det är ju tokdumt. Bort med pressen och fram med skapargjädjen!

Så här blev i alla fall den första layouten, en lift av en (såklart) alldeles underbar LO av Gudrun Loennecken.
image321
Kriterierna var att fotografierna skulle vara tagna ute och så skulle man ha med bling av något slag. Jag gjorde en ring av crystal brads runt Linus på det största fotografiet. Jag tror jag hade blivit mer nöjd med den här om jag haft vit fotomatta runt alla de små bilderna. Så är det på Gudruns layout och det hade nog sin poäng så här i efterhand. Ordet "ny" smälter inte in lika mycket i bakgrunden på riktigt, som det gör här på bilden. Det gula runt om layouten är akrylfärg.

Den som jag valde att ha med i tävlingen är också en lift av en annan (underbar) LO av Gudrun Loennecken.
image322
Jag har till stor del använt material från Cocoa Daisy's kit för mars månad och det gröna pappret kommer från Stemma. Det är ju verkligen svårt att få bling att synas på bild. Den vita ramen glittrar och så har jag klistrat dit en rad med "gems" från My mind's eye över journalingpappret och fotografi nr 2. De mörka fyrkantiga sakerna som sticker fram under scalloped-kanten upptill är små gröna spegelbitar, så de glänser också fint och ser inte alls lika konstiga ut i verkligheten...

Det syns inte heller på den här bilden (eller det kanske går att ana?) att jag har sytt "grässtrån" i mörkgrönt (på maskin) på den bruna cardstocken nedtill....

Idag fick jag ännu mer saker från Cocoa Daisy... det uuuunderbara januarikit som Ali Edwards plockat ihop och som var det som fick mig att få upp ögonen för CD till att börja med, tillsammans med aprilkitet som är alldeles underbart blått och grönt.... Scrapsugen!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej Anna,
Jeg synes det er nogen super stilige LOer du har lavet. Jeg kan vældig godt li' din scrappestil. Der er mange spændende detaljer på dine LOer og fine farver - stor inspiration, synes jeg! :)
Tak for besøget i min blog. Det er supert at få en hilsen fra dem som kommer forbi.
God mandag aften!
Charlotte i Danmark

Postat av: Ulrika

Wow vilka layouter! Jag tycker bägge två är alldeles fantastiska!

2007-04-17 @ 09:56:45
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Morfen

Oj oj oj så fina layouter!!! Du är SÅ duktig!!!! Är här och hämtar lite inspiration för jag känner att jag fastnat lite och lägger allt på hög nu. Det där fotot på lilla Alvas bara fot är helt fantastiskt gulligt. Jag fortsätter kika runt och inspireras. Kram!

2007-04-17 @ 10:48:58
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Elin

så snygga!! Mest gillar jag den med fotbollsmålet och grässtråna. Så fin!!

2007-04-18 @ 09:30:39
URL: http://moebloggen.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Superläckra layouter!!

2007-04-18 @ 12:55:00
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Sasha

Jättefina LO:s båda två!!!

2007-04-19 @ 20:24:41
URL: http://www.familjenlundell.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback