En hel hög med Kortmakar-kort!

Jag har tillverkat en hel hög med kort och det var superskoj. Jag har ju haft en liten paus från kortmakeriet men egentligen har jag varit sugen på att sätta igång igen ett bra tag. Jag tror stöket här i pysslerummet har bidragit till att det dröjde, men nu har jag städat och grejat och fått lite bättre ordning på stämplar och dynor och då blev det plötsligt fart. :) Sen kanske det bidrar lite, lite grann att Kortmakaren söker gäst-DT... ;-) Jag skulle tro att de kommer drunkna i ansökningar, så jag tänkte att de kunde få titta på min också. Det vore hur kul som helst, men jag inser att jag inte lär vara den enda som tycker det...

Hur som helst... här kommer tre kort i olika stil med samma stämpel - "Wilma med paket".

image489
Lite tufft med starka färger, svart maskinsöm och Hambly. Paketet är lackat med 3D-lack.

image490
Lite romantiskt med riven kant, spets och blommor.

image491
Stilmässigt enkelt med få färger. Jag stämplade med Staz On på en bit lamineringsplast och målade med akrylfärg på baksidan.

Sen skulle man göra 3 kort för att visa tre olika tekniker. Här kommer Wilma med sitt paket igen :). På de svarta fyrkanterna har jag stämplat med samma stämpel fast i mindre format. Det är stämplat med VersaMark och embossat med clear och det syns bra i verkligheten men inte alls här, tyvärr. image492

På nästa kort har jag målat med akrylfärg på mönsterpappret, sytt på maskin, fäst pärlor med 3D-lack, målat motivet med distresser och fäst cirkeln med 3D-kuddar.
image493

På det 3:e "teknikkortet" har jag stämplat motivet både på vanligt papper och på krympplast. Jag gjorde 2 plastbitar, en färglagd och en som bara är stämplad med svart och båda två knöt jag fast med lite snöre.
image494

Till sist skulle man göra ett enkelt kort som skulle tilltala en nybörjare. Jag tänkte mig att det var en bra idé att använda en stämpel som inte krävde så mycket målning, utan blir väldigt fin i sig själv. Jag har bara fyllt i de söta hjärtanen med lite distress och så har jag dekorerat med ett par blommor och en brad. Bokstäverna är QK paige.
image495

Alla stämplar är alltså från Kortmakaren. :)

Jag tänkte passa på och klämma in framsidan på ett litet minialbum som jag gjorde till min farmor tidigare i sommar också, i samma inlägg. Superenkelt, med en basig grey-magnet som stängning.
image496

Och ett extremt superenkelt kort med Wilma och det lilla paketet.
image497

Så... det var allt för idag. Tusen tack för titten. :)

Kommentarer
Postat av: Lina

herre jissus! Så många härliga kort! Du är ju minsann inte bara en grym scrappare utan även ett säkert kort vad gäller kortmakeri! Tycker minsann att Maria ska titta på både två och tre gånger på din ansökan! Du skulle vara ett riktigt bra komplement till de andra i hennes gäng.
kram o lycka till!

Postat av: JennyS

Håller tummarna för dig! Det är då grymmesnygga kort du gjort.

2007-08-26 @ 21:41:24
URL: http://jennysandberg.blogg.se
Postat av: Monica

Åhh det var inte lite det inte! Hur hinner du? Jätteinspirerande och jag är säker på att du ligger bra till för att bli gästDT.

2007-08-27 @ 01:06:59
Postat av: ethel

Wow vilken produktion! Lycka till!
Du har fått en stafettpinne av mig!

2007-08-27 @ 09:44:42
URL: http://ethelb.blogg.se
Postat av: Emma

Oj oj, vad många fina kort du har gjort! Nu har kortmakaren något att bita i :o)

2007-08-27 @ 10:15:22
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: sannaf

Å vilka super fina söta o goa kort du har skapat!

2007-08-27 @ 20:22:59
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Vilka snygga kort och en sån variation på material och upplägg! Håller tummarna!

2007-08-27 @ 21:40:39
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Woooooow!! Jag är grymt imponerad! Superduperfina kort Anna med många roliga detaljer och fina upplägg!! Håller alla tummarna!! Kram Åsa

2007-08-28 @ 08:29:37
URL: http://asaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback