Canvastavlorna... svar på frågor

Hoppas ni har en mysig helg allihopa! Canvastavlorna är beställda från Extrafilm och de hade ett erbjudande som tyvärr är slut nu - men det kanske kommer åter någon gång? - så man fick 2 tavlor till priset av 1.

Jag har gjort bilderna svartvita själv och jag gör egentligen på lite olika sätt. Ibland kör jag desaturate. Men oavsett hur jag gör först så försöker jag nästan alltid fixa till genom att ändra nivåer och kurvor efteråt och då brukar det bli väldigt mycket bättre. Ibland duger det bra med "autolevels" och ibland gör jag det manuellt. Om man använder desaturate bör väl knappast någon annan färg kunna bli kvar heller, tycker jag?

Hur som helst - till just de här fotona tror jag att jag har använt en s.k. "action" eller ett funktionsmacro, som jag laddade ned gratis enligt ett tips från
MikaelaSWE Scrapbook bloggen. Nu när jag testar länken så verkar den inte funka längre, tyvärr... men hon som gjort detta macro heter Michelle Black och länken till Mikaelas tips kommer här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback