Försöker scrappa...

Jag försöker scrappa till den stora tävlingen som tidningen Scrapbooking m.m. utlyst, men just nu är jag bara stressad och har kört fast. Hemskt irriterande, för det ska ju vara kul att scrappa och när jag förra veckan bestämde mig för att försöka få ihop ett tävlingsbidrag visste jag ju att jag hade skitbråttom och att jag skulle få lov att scrappa snabbt och utan några större krav på mig själv. Men så tänker jag ändå att jag vill att det ska bli SÅ bra och så blir jag helt låst...

Inte blir det bättre av att vi ska visa lägenheten igen i kväll (fick jag veta alldeles nyss) och så en gång imorgon också... Det är inte några öppna visningar, utan i ena fallet vill de se lägenheten igen och i andra fallet så var den ena i paret sjuk och missade visningen i söndags. Vi måste ju ställa upp, för vår egen skull... och att sälja lägenheten är ju bra mycket viktigare än någon himlans scraptävling. Men när jag nu ställt in mig på att få ihop ett bidrag och på att jag skulle hinna scrappa nu och inte behöva ägna all tid åt städning, så kan jag inte låta bli att bli gräsligt frustrerad... och att scrappa på kvällarna går fortfarande inte pga Alva (om jag inte ligger med henne i sängen ett par timmar och sen går upp mitt i natten, men hur pigg är man då?) och nu ska Johan dessutom jobba två NÄTTER i följd, vilket han aldrig gör annars. Ser inte alls fram emot att försöka få Linus att somna om när han vaknar utan att Alva också vaknar precis samtidigt... *suck* Och städning - även om det var hur fint som helst här i söndags så lovar jag att det hänt mycket sedan dess tyvärr... :-( Vi stökar ju till kalasmycket på en kvart med alla barn och katter är jag rädd...

Fast jag borde väl egentligen ha räknat med att det skulle bli fler visningar... och det nattliga jobbandet har jag ju känt till länge. Och jag visste att jag hade skitbråttom med scrappingen och att det därmed inte kan bli riktigt så bra som jag vill.  Så det är ju bara dumma känslor av besvikelse som jag borde slå bort på något vis...

Hur som helst så var det en hel del folk här i söndags och det kommer säkert att sluta lyckligt till sist...


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Precis så där har jag hållt på och stressat inför den där tävlingen, men för en vecka sen så bestämde jag mig för att strunta i den och aldrig mer tävla, men ändå så hoppade jag på Scrapping with the strs och idag så börjar jag tänka att ska jag inte vara med i tävlingen ändå, men nej nu har jag ju bestämt mig, det kommer inte att bli nåt bra när jag stressar fram det. Kram!

Postat av: ethel

Kan förstå din frustration! Har som tur var bestämt sedan länge att jag inte är "mogen" att prova med "stora scrapptävligen" och det är jag glad för. Har också en liten tjej som inte alls tycker att man behöver sova på dagen ELLER på kvällen - åtminstone inte före 22. Det blir inte mycket gjort här hemma - fixa det nödvändigaste och lämna och hämta på dagis/fritids.

Hoppas iaf att du kan känna dig mindre stressad vad dagen lider. Oavsett om du kan vara med eller inte i tävligen så är du SUPERDUKTIG! :-)

Kram /Ethel

2007-01-23 @ 10:28:56
URL: http://ethelb.blogg.se
Postat av: AnnaB

Tack för era ord... det är skönt att veta att jag inte är den enda i världen som kan bli stressad av scrapping... och tack, vad du är snäll Ethel! Faktum är att dagen blev lite bättre än vad det kändes som där ett tag, så mitt humör är lite bättre nu. :-)

2007-01-23 @ 16:08:23
Postat av: Lindzi

Det är så roligt att du tänker vara med Anna. Du är en stor inspirationskälla. Tror du har chans på top3. :-D

2007-01-24 @ 08:57:44
URL: http://lindzi.blogg.se
Postat av: Lina

här kommer en massa scrapenergi!!!!!!! :)
kram!

2007-01-24 @ 21:43:39
URL: http://www.ltannerfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback