Nya DT-layouter

Det är kul att få visa upp mer scrappat här i bloggen. Här är ett par layouter jag gjort till Minneskatten, med underbara papper från My mind's eye. Den första är ganska enkel, med ett svartvitt foto som funkar bra ihop med de starka färgerna.

inte glömma

Övrigt material: bazzill, bookplate från Li'l Davis, QK studio skinni mini, stoora härliga öljetter från WeR Memory Keepers, fluid chalk, paper frills från Doodlebug och penna.

Den andra är rätt så rörig... och kanske inte det vackraste jag skapat, men jag är jättenöjd ändå. Jag har bestämt mig för att göra ett speciellt album i storleken 12x12 med Alvas första år (annars har jag ju scrappat i liggande letter till henne hittills) och en dubbel-LO för varje månad och det här är den första månaden. Jag har samlat ihop foton från hela månaden och lyckades även skriva lite text om hur allting var när hon var alldeles ny. Jag har texter på G i datorn från flera av månaderna, men tyvärr inte så mycket som här från varje månad... men jag får väl kompensera med fler foton de månader jag har mindre text. Eller så kanske jag kan göra något mindre rörigt än här... =)

Alvas första vänster

Alvas första höger

Papper från bazzill och My mind's eye, princess brads från Karen Foster, fluid chalk, QK, penna, bookplate, floss.

Allt material finns att köpa hos Minneskatten. :-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Gaaaa så mullig och go hon är lilla A!!!
Helt underbar ide om att scrappa en dubbel från varje månad!! Sla bli såå kul att få titta på resten. :O)

Kramen Anna

Postat av: Ulrika

Vilka härligt färgglada! Jag tycker "den röriga" dubbeln är underbar med alla fina bilder!

2007-01-11 @ 14:35:48
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åhh, så fina sidor! Gillar verkligen dubbeln med alla foton på!

2007-01-12 @ 08:16:36
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Ethel

Gillar "1:a månaden"-layouten jättemycket. Tycker själv det är svårt att scrappa med många foton fast jag gärna skulle vilja...

2007-01-12 @ 15:32:00
URL: http://ethelb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback