OLW #15 och en massa kladdande

Ok, jag vet inte ens var jag ska börja... men jag är så vansinnigt inspirerad av alla kreativa människor som det dräller av på till exmepel Scrap In Style TV och jag är så vansinnigt imponerad av folk som klarar av att göra så himla häftiga "collage-aktiga" grejor med både färg och stämplar och lager på lager och jag vet inte allt. Det är art journals och det är canvastavlor och art cards och altrade grejer och jag vet inte allt. Jag vet inte ens vad det heter eller precis vad det är jag vill göra, men jag har hur som helst länge haft den här känslan av vad det är jag vill åstadkomma och av att vilja prova något helt nytt. Jag är ju rätt schizofren när det gäller scrapstil och gillar både clean&simple och... ja, typ allt annat också. =)

Hur som helst, nu har jag då limmat, rivit bort, målat, gnuggat fast rub ons, stämplat med bubbelplast, gnuggat mer gnuggisar, stämplat med stämplar från
design by Peterlina, målat med pensel, filat med nagelfil och säkert något mer som jag glömt... Det var superduperkul och jag vill verkligen utforska det här - som jag inte ens vet vad det är - mer!

Resultatet blev en layout till One Little Word #15, och ordet "live". Min layout handlar om att jag borde leva mer i nuet och vara närvarande här och nu.

image604
Papper från Basic Grey, stämplar från design by Peterlina, Thickers från AC, gnuggisar från 7gypsies, färg MM, bubbelplast, penna, fluid chalk. Och en gammal sida från en kokbok... som jag limmade fast och sen drog bort det mesta av... :)

Så här såg det ut nere i hörnet av layouten tidigare idag...
image605

Jag hade hela tiden den där känslan av att jag skulle göra för mycket så att jag skulle förstöra något som var på väg att bli bra. Jag vet inte... jag är ganska nöjd men känner som sagt att det här måste jag leka och prova och testa mycket mer! Mer akrylfärg, mer kladd och mer mojs. =)


Kommentarer
Postat av: Karin SN

Underbart, härligt, befriande! Känner igen mig i dubbelheten. Antingen artsy som sjutton eller minimalistiskt, stora uttryck med små medel. Lager på lager är jag fortfarande rädd för men jag vill våga! och din LO är uuuuunderbar! Heja!

Postat av: Peterlina

Helt fantastisk!!!!

2007-11-30 @ 20:45:15
URL: http://peterlina.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Alltså, jag känner mig likadan. Lika kluven, jag vill göra allt, ha alla stilar på en gång. Denna är helt underbar och jag förstår att den var jättekul att göra! :-)

2007-11-30 @ 21:48:52
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Karin

Allså WOW!! Va snygg! När jag såg den på scrappiz (?) sparade jag den direkt. Hur läcker som helst. Coolt att man inte riktigt ser var gränserna mellan pappren går.

2007-12-01 @ 23:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback