Syfestivalen...

Snart, snart, snart ska jag leta upp ett pendeltåg mot Sollentuna och åka på mässa!!! Det ska bli superskoj. Hoppas att jag får träffa några av er där!!

Svar till Catharina om Cocoa Daisy - jag prenumererar och har blivit väldigt nöjd så gott som varje gång. Det är nog bara ett enda kit som inte varit min grej och som jag hade valt bort om jag kunnat. Sen är inte alla lika fantastiska som de allra bästa, men ändå... jag är väldigt nöjd. Jag har köpt add ons ibland, men gör det absolut inte varje gång. Som prenumerant får man möjlighet att skicka ett mail om vilka add ons man vill ha, lite innan de släpps i butiken.

Hoppas ni alla får en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Ulf

Hej Anna.

Din berättelse om Johans mardröm väckte minnen. Jag drömde ofta att Per försvann under vattnet nedanför ett stup i Säterdalen. Jag dök i och simmade efter. Varje gång gick det ju bra eftersom jag vaknade och insåg att det var en mardröm.

Det är nog en ganska vanlig erfarenhet som många föräldrar har. Men jag drömde aldrig någon mardröm där du var illa ute. Vet inte vad det kan betyda, en i mitt fall kanske det berodde på att Per var minst (eller att han var pojke)

Men det fanns en verklig händelse bakom min mardröm. Per och jag promenerade på en stig efter en av ravinerna i Säterdalen. Per hade sin favoritkattfigur Gustaf med sig. Han tappade den plötsligt och den studsade utför branten ner mot ån. Utan att fundera en sekund slängde han sig efter. Han måste ju rädda Gustaf.

Jag hoppade säkert tre meter rakt utför stupet och gled fem meter till innan jag fick stopp vid vattenbrynet. Fångade Per och Gustaf innan dom blev våta.

Men i många år efter det drömde jag att jag simmade under vattnet för att nå Per och goskatten Gustaf som jag tyckte sjönk allt djupare ner i vattnet.

Lika skönt att vakna varje gång, även om det tog en stund att fatta och faktiskt acceptera, att det inte hade hänt.

Kram!

2007-11-02 @ 18:42:22
Postat av: Lilo

Vad kul att vi sågs idag!!! Hoppas att jag inte skrämde dig med min kram! Blev bara himla glad att få träffas där! =) Hoppas vi kan ses någon mer gång under lite lugnare former. ;) Drömmar kan vara otäcka! Jag drömmer mycket och minns det mesta! Och tror ofta att allt är sant när jag vaknar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback