Vita julkort...

Det var lite roligt för precis innan jag somnade igår kväll låg jag och tänkte på att jag borde testa att göra vita julkort. Jag hade nämligen julkortsmakarkväll i måndags och precis enligt planen så gjorde jag en bunt väldigt enkla julkort, utan färglagda motiv. Jag ooooorkar bara inte lägga så otroligt mycket tid på julkorten som jag gjorde förra året. I år ska det gå snabbt. :) Så kom jag då på igår kväll (hjärnan upphör ju aldrig att tänka på pysslandet) att jag skulle stämpla ett enkelt motiv med VersaMark och embossa med glitter och göra vita kort...

Och vad får jag se i SWE Scrapbook-bloggen idag? Jo, tre superfina vita alster som kommit in efter min utmaning förra veckan och ett av dem är ett underbart julkort! Kolla
här. Superkul att ni inspirerades att göra så fina saker!

Jag har nu testat och eftersom det ska gå snabbt och vara enkelt så blev det långt ifrån lika snyggt som Helenas kort. Men det känns helt ok ändå. :)

image601

image602

Annars är dagens glädjeämne att vi fick hem två canvastavlor som vi beställde utifrån fotografier förra veckan. ExtraFilm hade nämligen ett erbjudande där man fick 2 tavlor till priset för 1. Hade vi vetat hur bra det skulle bli - för de är superduperfina - så hade vi garanterat beställt fler än de två som det blev. Det är bara att hoppas på att erbjudandet kommer åter...!

Oj, oj, oj nu måste jag sova.... god natt!

Kommentarer
Postat av: Renée

Fina julkort! Själv vågar jag inte ens tänka på julkort eftersom min pysseltid helt försvunnit nu då jag fått en tillfälligt jobb... Men jag kanske skulle tänka ut en snabbgjord enkel variant precis som du...?

Canvastavlorna låter ju spännande! Kan vi inte få se dom?! Snäääääääälla...? :-)

2007-11-29 @ 08:46:45
Postat av: HelenaK

Tycker att dina vita julkort blev jättefina. Så det så! :) Tack för inspirationen. Det var en jättekul utmaning.

Jag är också nyfiken på canvastavlorna.

kram

Postat av: Lindzi

Vilka underbara julkort! Jag har gjort din utmaning lite sent men den finns i min blogg! TACK för inspirationen med din ljuvliga LO!

2007-11-29 @ 15:40:12
URL: http://lindzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback