Scrappat en liten händelse...

Ikväll har jag scrappat en sån här liten historia som jag länge tänkt att jag måste se till att skriva ned. Jag minns inte exakt när det hände, men det var en morgon vid frukostbordet och Johan berättade att han under natten drömt att han och Linus var ute någonstans och att han tappade bort Linus och sen sprang runt och letade efter honom i drömmen. Stackars Linus levde sig in så i sin pappas dröm att han började gråta där vid frukostbordet. Lilla älsklingen... inlevelseförmågan är det då inte något fel på. :)

Layouten är ett exempel på när foto och story inte alls hänger ihop. Den här lilla berättelsen utspelade sig någon gång innan vi flyttade till huset (dvs före mars -07) och fotot är taget nu i juni. Men det tycker inte jag spelar någon roll.

image571
Det mesta av materialet kommer från ett par olika kit från Cocoa Daisy.

Kommentarer
Postat av: SannaF

Jätte jätte fin layout!!!
Och om du kikar in i min blogg så har du fått en liten blomma : )

Postat av: Malin.d

Å så underbart snygg Fin!!
Fotot e underbart, du e så duktig på att fota det är alltid en sån inlevelse i dina bilder!
Nu har du frestat så mycket med cocoa kiten så nu måste jag nog kanske köpa ett snart
Shoppa Shoppa Shoppa ;)
Kram Malin

2007-10-31 @ 21:44:26
URL: http://slosa.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Superfin layout!! Gillar skarpt hur du använt spetsen!

2007-11-01 @ 08:54:59
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Camilla W

Underbart! Det är precis såna där små händelser som man vill ha bevarade.

2007-11-01 @ 10:58:23
URL: http://camillasscrapblogg.blogg.se
Postat av: Marie

åh, vilken söt berättelse, underbar LO!

2007-11-01 @ 13:05:58
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Pickles/TesaB

Vilken söt berättelse och vilken fantastiskt fin lo - färgerna/papperna är helt suveräna och vad snyggt med tagen som tar upp färgen i fotot så perfekt.

2007-11-01 @ 15:49:32
URL: http://tesasscrap.blogspot.com/
Postat av: Jenny-Li

Lille skrutten då! Gissar att ni sparar sådana berättelser tills ni är själva numera...! Jättegullig historia - och ljuvlig layout, shit tjejen den här går rakt in i scraphjärtat på mig, den får mig att vilja slänga mig vid scrapbordet och CASE-a järnet! Liftvarning utfärdad! Är det där Studio förresten? Det vore bra typiskt - just som jag bestämt mig för att sälja mitt när det kommer, så får jag se massa snygga saker som är gjorda med det... Eller? Det här kanske är nåt annat?

Kram - har inte hört av mig på länge, men tänker på dej oftare än vad som märks...

2007-11-01 @ 19:59:24
Postat av: Catharina

Alltså Anna, man blir ju så sugen på Cocoa Daisy kitten när du scrappar så fint! Jag kollade lite på deras sida och tänkte fråga lite hur du brukar göra - köper du "bara" standardkittet, eller brukar du lägga till add-ons? Vågar du prenumerera eller kollar du alltid först hur kitten ser ut? Tack på förhand. Och LOn är superfin!! /Catharina

2007-11-02 @ 08:20:02
Postat av: LenaS

Lilla vännen då,ja de tänker och lever sig in mer än man tror de små liven, en jättefin LO!
Kramis/Lena S

2007-11-02 @ 08:25:04
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: Malin

men åhå, lilla killen.. vilken inlevelse som sagt.. Det är ju det HÄR som är scrapbooking, att bevara sådana minnen! Sedan att foto och händelse inte stämmer riktigt överens tidsmässigt - vad gör det? Du berättar ju din familjs historia! Genom att skriva detta försöker jag även övertala mig själv, för jag är en inbiten kronologisk scrappare - det är mitt kontrollbehov som gör sig påmint..
Oj vad jag bladdrar.. sorry :)
Ha det så bra på Syfestivalen! Vore jag inte gravid i vecka 37 så skulle jag också vara där!

2007-11-02 @ 18:24:30
URL: http://epona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback