Art Journal Challenge - vecka 2

Jag är inte helt nöjd med det här kortet... tyckte jag fick en snilleblixt (de genomskinliga knapparna) och gjorde klart det lite för hastigt... men jag tänker inte vara så kinkig. Målet är inte att göra perfekta saker... och jag har i alla fall med mig knapp-idéen och kan testa den igen någon annan gång. Ordet för vecka 2 var nöjd.

Edit: Ha, ha, ha... jag tänkte inte ens på dag själv förrän Emma kommenterade det... att jag inte är nöjd med mitt nöjd-kort... =) Tack för kommentaren Emma! :)

image689

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I'm not completely happy with how this turned out... I thought I got this fabulous idea (the clear buttons) and I finished too quickly... but I decided that I don't care... The goal is not perfection and at least I have this button-idea in my head now and can try it again another time. The word of the week was "satisfied" and my journaling on the front reads: "Why is it so difficult to be satisfied?" On the back I have written: "want to find peace, be here and now, be satisfied".

Edit: *giggles* I didn't even think about it until I got a comment from Emma - that I'm not satisfied with my card on the word satisfied... =) Thank's for telling me, Emma! :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag skulle ha jobbat idag och det skulle vara Alvas första riktiga dagisdag, men hon blev såklart sjuk. Det är på sätt och vis skönt att inte behöva åka till Stockholm eftersom J åker iväg till Holland idag, men samtidigt skulle det ju bli lite spännande att vara en sån där "riktig" mamma som jobbar och hämtar på dagis och får allt att stämma. :) Men det hinner jag väl med en annan gång... (och jag menar inte att de som inte har det så inte är riktiga mammor, men det är bara en speciell känsla kring de där väldigt vardagliga sakerna för mig, eftersom det nästan alltid varit J som hämtat och lämnat på dagis när jag jobbat. Det är nu det verkliga pusslandet och trixandet för att få tillvaron att gå ihop börjar... Men så blir det ju en och annan vab-dag här och där förstås...

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker kortet är jättefint. Men jag kan inte låta bli att fnissa lite åt att du inte är nöjd med ditt nöjdkort ;). Hoppas Alva kryar på sig snabbt så att hon får komma igång på dagis igen. Själva är vi inne på andra VAB-veckan i rad nu så det är allt rätt trixigt när man jobbar båda två.

kram

Postat av: Bettan

Ville bara säga Hej vännen.
Så stor din dotter har blivit, hon är så lik dig.
Ha en bra dag. Kram

2008-01-21 @ 14:38:35
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Jag tycker det är superläckert!

2008-01-21 @ 14:55:28
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se
Postat av: Amie

Ha ha that's funny!
And I love it, I think it's so original and it looks great!

2008-01-21 @ 17:38:06
URL: http://www.amiedanny.blogspot.com
Postat av: Kate O'Brien

I LOVE those cards Anna!! Love the paint. You did a great job.

Postat av: Annelie Maddock

Kanonfina kort!

Du har fatt en award pa min blogg, kika garna forbi!

2008-01-22 @ 04:38:11
URL: http://annelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback