Det är ettårsfirande på Scrap In Style...


Det är ettårsfirande på
Scrap In Style TV i helgen och jag är helt säker på att de som är på "liveträffen" någonstans långt där borta på andra sidan havet har det precis hur bra som helst. Som tur är för oss som inte kunde åka dit så är det firande över nätet också, med massor med skojsiga utmaningar. Jag har gjort snabba layouter, i vissa fall racersnabba... ;-) eftersom jag egentligen inte haft så mycket lugn scraptid, utan jag har snott åt mig lite tid här och där.

Här skulle man stämpla sin titel och del av bakgrunden och så skulle man använda något från det digitala kitet man fick om man anmälde sig till cropen. Ramen och det blå bandet är "digitala" och utskrivna tillsammans med fotot på ett vanligt fotopapper. Man fick inte använda något mönstrat papper heller, förresten. Layouten handlar om mina nya skor som jag köpte i fredags. =)



Om mig!



Utmaningen löd: använd färgerna gul och grå, använd minst 3 stämplar och ett 4x6 foto och ett där du klipper ut siluetten på någon... =) Den blev lite tokig, men kul var det!



Här hade man en låååång lista med tekniker som man var tvungen att välja minst 5 av. En var tvungen att vara "hybrid" och jag använde en journalingtag som följde med digikitet från SiS, speciellt gjort för cropen. Sen använde jag också inking, beading, machine stitching och stamping. =)





Jag har också gått en "kurs" (i form av en PDF-fil och chans att ställa frågor) ledd av Celine Navarro och jag har inte mindre än 3 extremt kladdiga och färgrika 12x12 bakgrunder på tork. En är en nästan färdig layout, men på de andra 2 har färgen inte torkat än. Sååååå roligt...!!!

Jag har förresten designat ett digitalt papper också. =) Kanske inte superfantastiskt, men det är så himla himla skoj att leka och om det bara fanns obegränsat med tid... ja, ni vet... =) Grenarna här är i alla fall från ett foto jag tagit.



----------------------------------------------------------------------------------------------------
Phew, I did a lot of writing today.... I don't think I'll translate all of it...  There's a "Sisiversery" going on at Scrap In Style TV this weekend... yep, that's a one year anniversary. =) I wasn't expecting to get that much scrappy time, but I've actually managed to create several - all very quick - layouts for some of the very fun challenges. I also took an online class with Celine Navarro and I have a LOT of very messy painty stuff on my desk right now... ! =)

Kommentarer
Postat av: Milklisa

Oj! Så fantastiskt mycket du hunnit med:) Jag lyckas aldrig göra mina layouter så fina. Mina ser bara tomma ut:( när jag inte har så mycket på dem. Får väl lifta någon av dina:)

2008-06-15 @ 22:09:32
Postat av: Renée

WOW! Förstår att du inte har tid att rensa grusgångar!!! (vem har det...?)



Superfina LOs (som vanligt) - gillar särskilt den med Alva! Och ditt digitala papper är visst superfantastiskt! DU är superfantastisk! :-)

2008-06-15 @ 22:38:34
Postat av: Lina T

helt underbara grejer Anna! Jag blir superinspirerad o nu vill jag inte alls gå till jobbet o städa idag, hellre sitta hemma bland scrapprylarna o greja :)

Postat av: Pysselpetra

Det är otroligt vilka fantastiska skapelser du lyckas åstadkomma även när du snabb-scrappar. Jag är grymt imponerad av din känsla för färg och design. Tack för inspirationen! /Pysselpetra

2008-06-16 @ 08:16:05
Postat av: Annika

Hur hinner du skapa så otroligt mycket? Och så fint? Jag gillar ditt egna papper! Hoppas du/ni får en bra sommar!

Annika

2008-06-16 @ 09:16:10
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: myamia

massa fint anna! Och jag skulle gärna scrappa med ditt papper, grymt snyggt! love turkost just nu :)

2008-06-16 @ 10:23:18
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: Pernilla

wow. racerskapande. bra jobbat!! jag tokgillar lo med grimaserna. sko lo:n är fantastisk.

2008-06-16 @ 12:38:59
URL: http://pillerillmittilivet.blogspot.com/
Postat av: Ewonne

Det där digitala pappret du designat är ju bara såååå snyggt!!!

Sen tokgillar jag din scrapstil, det är så stilrent och fantastiskt snyggt! Layouten om dig själv är otrolig!!!

2008-06-16 @ 17:44:38
URL: http://ewonnes.blogspot.com
Postat av: Linn

Hej!

Det här hör inte till inlägget men jag frågar dig för jag tror du vet. Jag har hört att om man kan sy i mitten av en 12x12 plastficka och då lägga i en 12x6. Men om man vill ha en liggande 12x6, hur gör man då? Vet inte om du kan svara på detta men gissar på att du iaf kan förklara lite :)

Älskar dina LO's, du använder så fina färger jämt och kommer på nya och olika sätt att sätta fotona på!

2008-06-21 @ 20:10:13
URL: http://lajn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback