Bloggen har varit tråkig...


Det har inte hänt så mycket här på sistone... sorry att bloggen blivit så tråkig. Jag har bara inte orkat. Jag hostar och snorar fortfarande, men har ändå varit på jobbet sedan i tisdags och jag har varit ruggigt trött på kvällarna. Men nu blev jag utmanad av
Zarah och det kändes som en lagom spark i baken för att till sist få till ett nytt inlägg... =)

1. Gör du kort eller scrappar?
Framför allt scrappar jag, men jag gör en del kort också. Det går i perioder med kortmakandet. Ett tag stämplade och målade jag massor med distresser, men det har jag varit rätt trött på och inte gjort på länge nu.

2. Favoritfärg, eller färger som du gärna använder?
O det var en svår fråga. Jag använder gärna svart som bakgrund i alla fall, men annars är jag ganska mycket allätare. Gillar både murriga, mysiga, varma färger och klara, skarpa, glada... 

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Det går verkligen i perioder, men på sista tiden har jag använt väldigt mycket spets. Sen gillar jag väl alltid knappar, band, akrylfärg, thickers, overlays... till exempel.

4. Vilket är ditt bästa köp?
Oj, det vet jag inte. Alla fina mönstrade papper? =)

5. Finns det något du ångrar att du köpt?
Hm... kanske inte ångrar... men jag använder min QK väldigt lite. Den och alla dies måste ju helt klart höra till de mest onödiga prylarna om jag ska väga nytta mot kostnad.

6. Vad för motiv scrappar/stämplar du helst?
Det blir ju helt klart mest foton på barnen, men jag har scrappat ganska många bom-sidor på sistone också. Och jag vill ju gärna scrappa om allt möjligt i vår vardag, prylar, platser, händelser och tankar. När det gäller stämplandet så har jag gjort det för lite på sisone för att kunna utmämna någon favorit. Men jag skulle vilja vara bra på att använda stämplar med collage- och vintagemotiv. :) 

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken?
Jag prenumererar på MM, CK och Scrapbooking mm. Och jag är rätt sugen på Scrapbooking etc, som jag köpt något nummer av här och där.

8. Favoritpysselblogg du brukar besöka?
Det är nog rätt så omöjligt att bara nämna en. Och det vette katten om jag kan välja 10 heller, för det finns sååå många! :) Jag ska försöka uppdatera min länklista någon gång.... vilket år som helst nu blir det nog av...

9. Vad/vem inspireras du av?
Oooo, av allt. Av massor av olika bloggar och forum och gallerier. Och det finns såååå många underbara och inspirerande scrappande runt om, både här i Sverige och i resten av världen! 

10. Om du fick 1000 kr att handla pysselsaker för, vad skulle du köpa?
Mönstrade papper, cardstock, thickers, rub ons.... och så mer av allt det... =)

Det var det. :) Har ni lust att svara ni också: Ulrika, Åsa och Emma ?

 




 

Kommentarer
Postat av: Amie

oh I wish I wish I could read swedish...

2008-03-13 @ 22:12:02
Postat av: Anonym

Har du sett Scrabooking Trends - det är en tidning som jag är helt övertygad är helt i din smak - testa!!!!kram

Postat av: ylva

kul att läsa! vet du vad? jag är också rätt förtjust i thickers (tycker om att lo:n känns mindre "platt") och jag tyckte också att det var lite synd med tanke på hur mycket alfabet och saker kostar till qk:en. men så köpte jag tunnt skummaterial på panduro och stansar... eh hum... egna "thickers" för glatta livet. man får ju kladda dit limmet själv förstås, men det är rätt ok. det funkar ju med de vanliga diesen också.

2008-03-14 @ 14:44:02
URL: http://hjerteting.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Kul!! Får klura på detta lite... :-)

2008-03-18 @ 09:45:59
URL: http://asaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback