Trädgårdssnack... :)


Å tack för alla era svar på mina trädgårdsfrågor. Det är ju rätt praktiskt att kunna slänga ur sig undringar så här och få svar. :) Jag har en fråga som jag funderat på tidigare också... när man ska knipsa av blommor när de blommat klart - hur mycket/var ska man ta av? Kanske låter som en jätteknasig fråga, men det har jag verkligen undrat. För att man ska knipsa bort vissnade blommor står det ju ofta, men det är banne mig aldrig någon som beskrivit HUR man gör det. =)

Jag läste om den engelska pelargonen igår kväll att den är väldigt svår att få att övervintra, så då kanske jag slipper ge mig på att klara av det i alla fall. =) Men visst ska fuchsian som jag också köpte gå att få att överleva och komma igen nästa vår? (Läste just lite om det och om man läser hur det "ska" gå till så verkar det ju superkomplicerat, men vi får väl se. Jag kan väl testa en mindre krånglig variant och går det så går det. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback