kaffeabstinens, magknip och scrapträff...


Jag är inte riktigt på topp för tillfället. Till viss del hänger det nog ihop med kaffeabstinens och sömnbrist... Jag fick nämligen väääärldens magknip, eller vad det nu var, natten mellan torsdag och fredag. Det gjorde gräsligt ont och höll i sig i bra många timmar. Om man summerar torsdagens intag av tokmycket kaffe, pannkakor till middag och som avslutning på dagen tre vindruvor och lite chips... så låter det ju rätt troligt att det helt enkelt var min stackars mage som till sist fått nog av eländet såg sig nödd att protestera...

Jag har därför inte vågat dricka en endaste droppe kaffe sedan dess och det är kanske inte så konstigt om det i sig vänder upp och ned på mig. Om det bara var sviter efter den hemska natten tycker jag att jag borde återhämtat mig mer till idag än vad jag har gjort. Jag har varit våldsamt trött och haft rätt så ont i huvudet och om man räknar in kaffeabstinens i det hela också, så kanske det bara är logiskt.

Nu har jag i alla fall inhandlat diverse magmediciner (sjukvårdsrådgivningen frågade "är du säker på att du inte har något liggandes i någon gömma någonstans" och det var jag ju tyvärr...) och ska försöka vara lite snäll mot magen i fortsättningen.

Imorgon är det scrapträff i Stockholm som gäller och jag har fortfarande nästan inte packat någonting. Jag vet inte hur det ska gå. Jag får väl trycka ned så mycket som får plats och så får det bli som det blir... :) Jag kommer säkert bara prata bort tiden ändå. =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhhhh - jag tycker alla åker på pysselträffar här och pysselträffar där, jag har OCKSÅ abstinens! ;o) Nej, seriöst - kaffeabstinens ger värsta sortens huvudvärk, huga - har du huvudvärk så är det garanterat för att du inte druckit kaffe. Lite jobbigt att inse att man är en kaffeslav, men så var det för mig iaf...!



Hoppas att magen mår bättre snart och att träffen blir kul imorron. Jag ska på träff nästa lördag, men just nu känns det så HIMLA långt tills dess...

Postat av: Linda

Var rädd om magen! Jag har magkatarr från och till, har man väl fått det så blir man inte av med det verkar det som. Sköt om dig!

2008-09-27 @ 23:47:29
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Monnah

Hoppas du mår bättre idag och att ni har haft en riktigt härlig scrapdag!!

2008-09-28 @ 15:39:12
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: myamia

så jobbigt! Jag har oxå problem med min mge och känner igen mig i det du skriver, jag svimmar tom av smärtorna ibland. M¨åste kolla upp med läkaren, men drar mig alltid för det. Fick du ngr bra tips från rådgivningen ang mediciner som man kan köpa själv?

2008-09-29 @ 14:12:40
URL: http://www.myamias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback