Virkar...

Jag brukar läsa TipsyTessie's inspirerande blog, men jag har inte haft en tanke på att börja virka. Inte ens när jag läste det här inlägget. Inte först gången jag läste det i alla fall... men så råkade jag kika på det en andra gång och hux flux hade jag rotat fram de gamla virknålarna jag fått efter mormor och surfat rätt på en liten virkskola och börjat göra blommor... Sjukt roligt... och även om de blir långt ifrån så snygga som originalet i denna tutorial så är jag vansinnigt stolt. =)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

I got inspired to try crocheting after reading Tipsy Tessie's blog. My flowers aren't as perfect and cute as the original in this tutorial, but I'm very proud of myself anyway. =) It is so much fun, and now I can't stop! :)




Scrappade gjorde jag igår kväll också.



Imorgon ska jag bege mig till sybehörsaffären och införskaffa diverse pryttlar. Jag ska prova att sy en väska har jag tänkt. Sen ska jag också lära mig att binda böcker. Och så var det ju roligt att virka... Hur mycket tid tror jag att jag har egentligen? Hm...

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilka supertips du kommer med! länken till etzy-tjejen, hon gjorde kanonfina saker.

layouten är toppen! Grön och härlig!

kram

Postat av: Ida

Va du är tokig! Dom är ju jätte fina. Bra nöje kan jag tänka mig. Jag hittade beskrivning på hur man virkade en jätte söt mus men eftersom jag inte kan virka har jag bara sparat beskrivningen i fall jag en morgon skulle vakna och inse att jag faktiskt kan virak.... Man vet ju aldrig =) Kram

2009-08-02 @ 21:01:19
URL: http://jag-heltenkelt.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilken härlig layout! Jag försökte virka en sköldpadda i höstas på vår DT-träff, men gav upp efter kroppen, haha, så det blev en randig nåldyna istället. :) Dina blommor är jättesöta!

2009-08-03 @ 17:21:21
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Scrapanna

Kul att virka. Såg i ScrapBook Inspirations länken till några söta körsbär som jag funderar på. http://hipnhandmade.com/en/crafts/scrapbooking/84-crochet-cherries

2009-08-06 @ 20:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback