höstens virkprojekt


Jag lärde mig virka mormorsrutor tidigt i höstas och det var alldeles galet berodenframkallande. Det gick liksom inte att sluta och jag gav mig på att virka en färgglad liten bebisfilt. Det var superkul, men tog ändå längre tid än jag hade trott innan den väl blev klar... :) Men klar blev den och en ny ägare har den också fått... Barnen har nämligen fått en liten syssling/tremänning och det är vi så himla glada för...!



Jullovet är här - jag ska få vara ledig i 3 hela veckor...! Härligt....! Jag har varit rätt stressad idag, eftersom det är så mycket jag inte orkat och hunnit medan jag jobbat och varit sjuk och jobbat igen. Idag blev ju dagen D, då det var dags att sätta igång och då kändes allt plötsligt lite överväldigande och jag visste inte i vilken ände jag skulle börja. Nu känner jag mig dock lugnare. Vi har inte så himla högt ställda mål och ska inte åstadkomma några under, så det ska nog ordna sig alltihop.

Fast lite bra hade det ju varit om jag hade låtit bli att trampa snett och vricka foten i förmiddags. *suck* Jag vet inte hur det gick till, men poff sa det och så låg jag på hallgolvet och skrek alla svordomar jag kunde för usch så ont det gjorde...! Nu är det ganska ok ändå, för det blev inte så himla illa som jag först var rädd för. Jag kan stödja och gå på foten och det gör bara lite småont. Men det är nog läge att vara försiktig, så att jag inte gör om det och förvärrar det.




Kommentarer
Postat av: stina ~maräng~

Så härlig din babyfilt blev! Skulle tro att den kommer att användas flitigt.

Jag har också lyckats bli färdig med mitt projekt :)

Det tog som sagt längre tid än jag hade räknat med, men jag är jättenöjd med resultatet. Finns bild i min blogg.

Kram! Stina

Postat av: ÅsaF

Jättefin filt!! Ta hand om dig nu och stressa inte en massa, julen ska ju vara mysig :-) Kram

2009-12-20 @ 10:52:36
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Maria Bollen Helstad

Filten är verkligen ljuvlig både till utseende och känsla låter lillJohan hälsa, mysig att ha runt sig när man ammas. Kramar till hela familjen - något jullkort får vi inte iväg i år heller verkar det som...

2009-12-20 @ 19:18:35
URL: http://balzacfamousblue.webblogg.se/
Postat av: Marie/Mison

Jag började virka mormorsrutor i höstas, till en kudde. Men jag fattade aldrig hur man ska virka ihop dom.... Kanske får bli ett julprojekt. Ha en trevlig och mysig jul. Hoppas Ni har fått lika mkt snö som vi.

Kram

2009-12-21 @ 12:05:16
URL: http://gulavillanivallen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback