Varit lite frånvarande...


Ja inte i verkligheten, men här i bloggen har det visst varit förfärligt tyst. Så kan det gå ibland. Jag är så trött, så trött och känner att det är lite svårt att formulera ord och meningar. =)

Johan och jag var på en konsert igår kväll och jag kände mig riktigt gammal och trött... ;-) Vi var ju där för musikens skull och jag hade inte riktigt funderat så mycket på att det var lördag och att folk skulle vara ute för att partaja. Vi räknade ut att det på grund av förbanden nog skulle dröja till tidigast runt 22 innan det var dags för huvudattraktionen att kliva upp på scenen (Backyard Babies) och det kändes lite jobbigt sent redan det, men ack vad vi bedrog oss... Inte förrän efter midnatt drog konserten igång och vid det laget var jag helt utmattad och hade ont i både fötter och rygg... Dessutom var det rätt bra fart på folk runt omkring och det är väl i och för sig inte så konstigt om man inte tycker att det är jättekul att bli dushad i Åbro Original, men det kändes liiite tragiskt när jag stod där  och kände hur ölen klibbade under fötterna och mest längtade hem till sängen... ;-) Som tur var höll vi ut en stund till och jag lyckades få lite lycklig konsertkänsla ut av kvällen också, innan vi ändå drog oss hemåt medan bandet fortfarande spelade.

Trots att vi inte sov så mycket i natt så har vi fått riktigt mycket gjort idag, mellan alla viktiga skidhändelser på tv:n... :) Frysen har blivit avfrostad och en  himlans massa tvätt har passerat maskinen. Jag har också burit upp en väldig massa ren tvätt som annars har en tendens att bli kvar i tvättstugan. Vi är väldigt dåliga på att faktiskt använda våra garderober och jag går oftast och plockar kläder direkt från tvättstugan när jag ska klä på mig.

Jag har också petat ner lite fler frön i jorden idag. Chiliplantorna växer så sakteliga och har äntligen fått lite extra belysning nu också. De yttepyttesmå Lobeliafrön som Alva och jag sådde förra helgen har förvandlats till yttepyttesmå gröna blad och stockrosor är det visst också på väg upp. Jag testade också att ta några sticklingar från en övervintrad fuschia som står i garaget och liten pelargonstickling hoppas jag också på. :)

Dagens foto från i fredags - mina nya supersköna tofflor:

20 februari


Zoega bryr sig inte om att det är stökigt. Det är så mysigt så med lite allt möjligt under magen. :)

21 februari


Och så min favoritbild på ett tag... stolta konstruktörer av en jättestor snögubbe... Det har snöat jättemycket och är alldeles vitt och luddigt här ute... vackert och kul med lek i snön.

22 februari

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vilken härlig bild med snögubben :D Förstår verkligen att den är en favorit!

Postat av: Pysslica

Jättehärligt foto:) så mysigt med så mycket snö!

2009-02-23 @ 17:08:37
Postat av: Anonym

Hej Anna!



Härlig bild som man blir glad av att se på. Hälsa de stolta konstruktörerna!



Maud och Norbert

2009-02-23 @ 17:28:16
Postat av: ethel

Ville bara "poppa in" och säga GRATTIS till vinsten på OLW! Superhärlig layout =)

Kram /E

2009-02-23 @ 22:29:02
URL: http://ethelscrappar.blogspot.com
Postat av: Sannasmamma

Ja jag kommer ihåg när vi va ute på krogen, och jag ringde efter skjuts, åkte in till Statoil och köpte en ostkrokspåse och for hem å kikade på en film =D Mycke kulare ;) Haha!!

2009-02-25 @ 17:55:06
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: carrie

Great photos Anna!

2009-02-26 @ 01:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback