Det här med digitala mallar osv...


Jag har blivit så inspirerad av bland andra
Tipsy Tessie som gjort så mycket snyggt med hjälp av digitala mallar. Om photoshop finns ju ständigt mer att lära, men jag måste säga att (den för mig väldigt nya) insikten om hur såna här mallar funkar var ett av de största lyften på länge! I senaste CK använder också Jessica Sprague en mall och jag kikade på en liten film av henne (finns på CK:s hemsida) och kände att jag plötsligt blev ooootroligt photoshopleksugen. =)

Det här collaget med foton från igår gjorde jag mha en egenkonstruerad liten mall. Jag har använt digitala "papper" från www.designerdigitals.com, designade av  Andrea Victoria.




Sen skrev jag ut det hela på ett fotopapper i A4 och gjorde en superduperenkel layout!



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I got so inspired seeing what Tipsy Tessie and others have made with different digital templates. There are always something new to learn when it comes to Photoshop, but this thing - how to use digital templates - was definately the coolest thing in a while for me! I watched a video by Jessica Sprague (found at the CK website) and suddenly I knew how they work. I can even create my own templates! =)

So I made this little collage with photos from yesterday, using a simple template I created by myself. I also used digital patterned papers from www.designerdigitals.com, designed by Andrea Victoria.

Then I printed it and created a very simple layout about all the sewing we did yesterday! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Så läckert att först scrappa digitalt och sedan skriva ut det för att fortsätta pappersvägen!! Tack för inspirationen!!

Postat av: carina

Otroligt läckert!! jag skulle också vilja lära mig lite mer digitala saker. NÅN gång ska jag försöka mig på det=) Tack för inspirationen och God fortsättning på det nya året♥

2009-01-04 @ 10:08:33
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Ulrikaulrika

Supersnyggt! Är också supersugen på att testa!

2009-01-04 @ 10:25:48
URL: http://www.ulrikaulrika.se/
Postat av: Linda

Riktigt snyggt! :)

2009-01-04 @ 10:50:32
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Angela

Det blev väldigt bra! Har också inspirerats av Tipsy Tessies ursnygga saker hon gjort på sistone... måste kanske också testa på detta...

2009-01-04 @ 12:59:37
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Så fint och så smart och smidigt att skriva ut och scrappa. Nu blev jag också sugen att testa på det här med digitalt.

2009-01-04 @ 13:25:50
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback