Kameran är tillbaka...!!!


Tjohoooo! Jag behövde inte ens vänta på att posten skulle komma med en avi, utan Schenker kom och ringde på dörren. Hurra, jag är med kamera igen! :)

Då kan jag äntligen visa en layout jag gjorde förra veckan.... efter att den värsta blocken släppt.  Fast bakgrunden gjorde jag någon i oktober-november tror jag. Jag har använt papper från gamla böcker, silkespapper, gesso och akrylfärg. Vi fick så hysteriskt mycket äpplen 2008...

Å, kom just på att någon frågade om gesso för ett tag sedan. Ursäkta att jag är så usel på att svara snabbt på saker. Det är ett grundningsmedium (eller vad det kan heta) som man använder för att grunda ytor som ska målas med akrylfärg. Men jag använder det rätt mycket som vit färg (den har mindre pigment än riktig vit färg) för det är mycket billigare i längden. Jag använde det inte egentligen för att hindra syran att nå fotona när jag scrappade barnboken, men jag gissar att det kan funka lite så också. Fast just när jag scrappade boken täckte jag inte alla sidor med färgen, utan jag använde bara gesso på utsidorna.

Man kan också använda gesso för att få lite struktur på det man målar. Det är inte så värst tjockt, men om man ändå tar ett lite tjockare lager kan man göra mönster i det innan det torkar. Mycket användbart. :) Jag köpte en stor burk på Kreatima någon gång i höstas.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yippie...! My camera came back today! I didn't even have to wait until the mail man arrived, but instead it was delivered to my door this morning. *happy*

I can finally show you this layout that I made last week. I made the background in October or November I believe... using pages from an old book, gesso, tissue paper and acrylic paint.

We had sooo many appels on our trees 2008. Crazy...


Kommentarer
Postat av: K8an

Ohh förstår inte hur du kunnat klara dig utan kamera :| Skönt att den hittat hem!



Wow vilken LO!

Postat av: Ellinor/ellison

Åh en sån snygg layout!! Och vad härligt att vara med kamera igen. Svårt att leva utan numer. Kram

2009-01-12 @ 15:51:16
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com/
Postat av: myamia

Alldeles ljuvlig layout! å va bra att ngn frågat om gesso, jag har faktiskt undrat. Måste nog testa sånt, ska leta efter det :) kram

2009-01-13 @ 01:21:08
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: Monnah

Åh, vad söt! Fiffi är så duktig med gesso och jag har varit sugen på att testa länge, men det har inte blivit av. Tack för tipset!

2009-01-13 @ 09:02:05
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Så läckert !!

2009-01-15 @ 12:27:31
URL: http://happieart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback