De här skickade jag in...


De här tre tavlorna gjorde jag till
American Crafts call...

Tack så jättemycket för era gulliga kommentarer...!!! Jag ska försöka glömma det hela nu, för det känns dumt att hoppas och det finns så mycket annat roligt att göra, så det är inte hela världen heller... Men det var skoj att prova. :)

Jag fortsatte med samma inspiration som när jag gjorde min "lycka"-canvas nyligen. Jag sydde runt kanten på pappret innan jag limmade fast det på canvasen, målade med lite gesso för att göra kanterna lite mindre skarpa, sprayade med glimmer mist och fäste felt thickers, också färgade med glimmer mist. Sen limmade jag dit pärlor, en i taget... :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

I made these three small canvases for the American Crafts call...

Thank you so much for th for your sweet comments...! My plan now is to try and forget about the call... but we'll see if that is possible... ;) Whatever happens (and I know the chance of actually making it is tiny, tiny, tiny...) it was really fun trying out...! :)

Together the canvases form the word "I" (in Swedish it's "jag"). I used my sewing machine around the patterned paper before glueing it to the canvas. To smoothen out the edges I used some white gesso. I also used 2 colors of glimmer mist. I then added the felt thickers (which were first colored with glimmer mist) to the center of the canvases and then I glued down tiny beads, one by one, around the letters. :)






Idag har vi badat - superhärligt... :) Jag är en riktig badkruka nuförtiden, men det var faktiskt rätt varmt i vattnet idag. Lite kyligare var det i luften, speciellt när vinden tog i och solen gick i moln. Men ändå, det var en mysig utflykt. :) 

-------------------------------------------------------------------------

We went to a very nice lake today... :)






Kommentarer
Postat av: Sara

Jättefina tavlor i härliga färger!

Underbara bilder, det ser riktigt skönt ut i vattnet!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback