Attans rådjur...


Tack för alla grattis och lyckönskningar...! Jag har tänkt mig att jag ska ge mig på kortskapandet imorgon kväll, så vi får väl hoppas att inspirationen flödar då. :)

Just nu är jag rätt sur och putt, så här precis innan läggdags. Jag skrev igår hos
Ulrika att jag hade missat att få se världens sötaste rådjurskid i trädgården igår morse och nu ikväll när jag gick ut och plötsligt stod öga mot öga med ett större rådjur tyckte jag fortfarande mest att det var fascinerande.

Det var innan jag insåg att de käkat upp VÄLDIGT mycket av våra jordgubbsplantor... :(

Förra året var det egentligen bara en gång de hade ett ordentligt kalas och käkade upp i princip all sallad och ganska mycket av bönorna och sockerärterna. Men om de redan nu är igång så här så känns det ju som om vi inte kommer att få ha en enda grönsak i fred. :( Allt utom jordgubbarna är ännu under fiberduk, så än så länge är salladen och sockerärterna ok, men så kan vi ju inte ha dem för alltid.

Finns det något som funkar för att hålla rådjur borta egentligen? Jag måste nog börja testa några knep... Nog för att de är gulliga, men de får hellre käka på häcken än på grönsakerna och jordgubbarna...!

Kommentarer
Postat av: MiaKvack

Min mormor (som bodde i en rådjurstät skogsglänta) hade alltid otvättad fårull hängande i träden runt tomten, enligt henne höll det rådjuren borta. Men snyggt är det ju inte ;-)

Postat av: Linn

Ja fårull har jag sätt några ha. Det finns även folk som hänger upp cd-skivor, rådjur gillar väl inte när de blänker (eller så gillar de inte musik) ;)

Det är mormor min som har koll på sånt där :D

2009-06-21 @ 00:29:07
URL: http://lajn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback