Cocoa Daisy November, del 2


Uj vad jag just nu tycker att det är jobbigt att det är mörkt och kallt och att kvällen kommer så fort! Det är väldigt snart dags för mig att krypa i säng, för jag har varit gräsligt trött på mornarna den här veckan och det är visst två gånger kvar att stiga upp tidigt, innan det blir helg.

Innan jag beger mig till sängen måste jag ju ändå ladda upp resten av mina novemberlayouter för
Cocoa Daisy.

Den här enkla gillar jag väldigt mycket. Den är delvis inspirerad av en layout som jag själv gjort tidigare, där jag målade med akrylfärg i en liknande form som här. Då använde jag ett "die cut-papper" som mall för en större ram och här har jag använt en "mask" från Heidi Swapp. Färgen är glimmer mist cinnamon (ej från kitet).

Fjärilen är utklippt ur ett underbart papper från add-on "Spiced Cider" och den ljuvliga "braden" (det blev inget bra svenskt ord ;) är från huvudkitet.




Linus bakar... kladdigt och gott...! :)




Alva i blåbärsskogen... Papper från både huvudkit och från Spiced Cider. Stämpel, brads och band från huvudkitet. Detaljer från add on "Mulled Wine". Det lilla "Vintage Findings Mini Kit Nature" från Making Memories som ingår där är helt underbart...! Lövet och journaligrutan kommer därifrån, liksom den guldfärgade fågeln och någon mer tag på layouten "magiskt" i förra inlägget.



Nu är det godnatt....!




Kommentarer
Postat av: Nick / Helene Siermans

Älskar den Alva i blåbärsskogen! Så fina färger och snyggt med alla mönsrade peppersbitar

Postat av: Kathleen

Du gör så underbara LO:s! Jag brukar alltid spara ner någon LO från dig, har dem i en mapp och tar fram för inspiration då och då.



Ha en toppendag!/Kathleen

2009-11-05 @ 07:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback