Om Art Journaling-kurserna jag gått... och Coptic stitch...


Jenny frågade, så jag tänkte att jag skulle berätta lite om Art Journaling-kurserna jag gått. De finns hos Get it scrapped och man kan se alla fyra kurserna här. Kurserna går inte "live" nu, men man kan ta dem som "self paced classes". Det innebär att man får en länk till en PDF och den innehåller antingen allt kursmaterial, eller länkar till alla lektioner (som i så fall är i varsitt individuellt PDF-dokument). Dinas art journaling-kurser består dessutom av videolektioner, där hon demonstrerar alla tekniker. Man får också tillgång till ett forum där man kan ställa frågor till läraren och där man kan dela med sig av det man gör under kursen. Det verkar med andra ord vara precis som att gå kursen när den går "på riktigt" förutom att lektionerna då läggs ut en i taget under några veckors tid.

Jag rekommenderar det verkligen - det är superkul! (Och nej, jag är inte på något sätt sponsrad... ;-) Det finns massor med info om vad varje kurs innehåller på Get it scrapped, så kila in där och titta...!

Nästa fråga handlade om min lilla bok. Jag köpte ett kit och en tutorial från Evalicious. Jag har inte gjort boken som kom med själva kitet ännu utan båda mina böcker är gjorda av eget material, och så här i efterhand så hade jag nog nöjt mig med att köpa PDF-instruktionen. Fast kitet är i och för sig supergulligt också, med papper av olika slag. Jag gjorde en "övningsbok" innan jag gjorde den röda och den här jag visade nu senast är alltså bok nr 3. Jag tycker att de blir jättebra, med tanke på att jag är ganska ovan och instruktionerna är väldigt tydliga och utförliga. Det är någon liten pyttedetalj som är felskriven, men det klurade jag ut själv ändå.

Boken går att öppna helt och den vill inte slå igen. (Jag förstår precis vad du menar med det Jenny!) Den här ligger öppen utan problem. De olika buntarna av papper kallas signaturer. Jag har i den här boken satt notpapper som omslag kring varje signatur och så är det rutade papper inuti signaturerna. Mellan de olika signaturerna blir det ett litet mellanrum - alltså längst in mot ryggen/pärmen. Det är ca 2 mm och stör inte mig. Jag har inte riktigt klart för mig om det alltid måste bli så, eller om det beror på att jag inte drar åt tillräckligt hårt. Det är väl det som är det svåra - att veta hur hårt man ska binda. Gör man det för hårt så går boken sönder och gör man det för löst så blir den lite sladdrig.

Jag hoppas det var till någon hjälp! Fråga gärna om det är någon som undrar något mer...! :)






Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, hittade hit igen - frågade i nåt annat inlägg tidigare idag! Tack - nu har jag sparat länkarna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback