Regn och rusk...


Idag fick jag en
rolig bok på posten. Det var förstås den fantastiska Dina som tipsade om den och det ska bli kul att testa schablonerna.

Annars var det regn, regn, regn idag och eftersom jag ändå envisas med att ta den lilla genvägen för att komma hem sisådär en 3 minuter snabbare så var det återigen också gegga, gegga, gegga... November månad är väl ändå ganska bedrövlig?

Jag tänkte visa en till sak jag gjorde till cropen hos Cocoa Daisy i helgen. Kim gjorde ett alldeles makalöst fantastiskt album i tyg med hur mycket fina detaljer och dekorationer som helst och jag gjorde ett väldigt mycket enklare litet album, bestående av tre fickor av tyg. Jag gjorde några journalingkort som jag stoppade i fickorna och jag tänkte mig att ska stoppa ned lite foton och skriva lite om årets julfirande. Jag är ju så himla dålig på att scrappa jullayouter (ja, högtidslayouter överhuvudtaget) och det här blir ett enklare sätt att ändå dokumentera julen lite.



Jag sydde fast ramen (som är av cardstock) innan jag sydde ihop de två tygbitarna till en ficka. Egentligen hade det nog inte varit så dumt att förstärka tyget eller att använda större öljetter, för jag hade lite problem med att få dem att fastna ordentligt. Men med lite envishet så... ;-)




Kommentarer
Postat av: Ida

O va fin! Och vilken smart ide. Kram

Postat av: sandra

J'adoooore c'est vraiment magnifique!!!!!

2009-11-18 @ 21:19:56
URL: http://lescrapdesandra.canalblog.com
Postat av: Lina

superfint

2009-11-19 @ 06:28:42
URL: http://ltannerfalk.se
Postat av: helena påhlsson

vilken bok det verkar vara... ska kanske önska sig den ??

2009-11-19 @ 08:20:56
URL: http://helenaspysselplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback