Ibland undrar man vad det är för fel...


Jag måste bara få beklaga mig. Egentligen är jag rätt förbannad, faktiskt. På FedEx. De är så vitt jag förstår en av världens största budfirmor, fast det har säkert något finare namn än budfirma kan jag tänka mig. De har ett paket som är mitt. De har försökt leverera paketet, men det gick inte för jag var inte hemma. Vad gjorde de då tror ni?

Ingenting, verkar det som.

När jag började undra varför paketet aldrig kom fram och avsändaren verkligen började undra varför paketet inte kommit fram eftersom hon anlitat en av världens största budfirmor för att vara säker på snabb och smidig leverans, fick hon till svar från FedEx i Grekland att de inte kunnat nå mig för att de inte hade mitt telefonnummer.
Men de hade mitt namn och min adress och så vitt jag förstår hade de till och med ringt på min dörrklocka när jag inte var hemma... Hm... borde inte en budfirma känna till hitta.se och eniro.se? Eller åtminstone kunna lämna en lapp i brevlådan om att de varit här?

Hur som helst så kontaktade jag dem igår, för att försöka reda ut hur jag skulle få tag i mitt paket. Det gick inte alls speciellt bra. De levererar nämligen paket mellan 9-18. Någon gång mellan 9-18. Det finns ingen som helst möjlighet för dem att precisera sig bara lite, lite grann. Jag behöver en adress där jag är mellan 9-18. Eftersom jag vanliga vardagar åker hemifrån före 7 och kommer hem igen framåt 17 så funkar det inte speciellt bra. Jag skulle behöva ta en hel dag ledigt, för att ta emot mitt paket.

Jag har funderat på om någon annan än jag kan ta emot paketet, men det är inte många som är hemma precis varenda sekund mellan 9-18. Jag tänkte en kort stund på receptionen på mitt jobb, men det går inte, för den stänger 16.40. Det är 9-18 som gäller och ingenting annat.

Om jag inte kan hitta en person som är villig att stanna hemma en hel dag mellan 9-18 för att vänta på FedEx, så är den enda lösningen som FedEx kan tänka ut att jag skriver en fullmakt och klistrar upp på utsidan av min ytterdörr, så att de kan lämna paketet utomhus på trappen. Hur länge det får ligga där kan ingen veta, för ingen har förstås en aning om ifall FedEx kommer farande klockan 9.00, 10.30 eller möjligen 11.45. Någon gång mellan 9-18.

En av världens största budfirmor verkar vara synnerligen kassa på att leverera paket, om ni frågar mig.

Jag ska prova att ringa dem imorgon igen med ett nytt förslag. Kanske har de trots att de inte känner till hitta.se och eniro.se i alla fall med sig en telefon när de är ute och åker? Kanske kan de faktiskt ringa till min sambo när de närmar sig vårt hus, när de är vid vårt hus eller när de precis varit vid vårt hus? Då får vi sätta upp den där himlans fullmakten på dörren så att de kan bli av med paketet så fort som möjligt och slipper stå och vänta, men så kan i alla fall J åka hem och ta hand om paketet så fort han har möjlighet att komma från jobbet, så slipper det ligga på trappen en hel dag och bara vänta på att bli stulet eller vandaliserat. Risken för det är kanske liten, men ändå... jag vill helst inte ta några risker med Elinas circle journal.

Jag har aldrig varit med om att göra circle journals förut, men nu har vi dragit igång flera grupper hos
Cocoa Daisy. Det är jättespännande och jag ser väldigt fram emot att få tillbaka min journal, som jag vet har gjort sitt första stopp i Skottland och nu är på väg vidare därifrån. Ni vet att man är varmt välkommen på forumet hos Cocoa Daisy även om man inte prenumererar på kiten, eller hur? Och visst har jag nämnt att vi har en superduper skoj crop på gång, 13-15 november. :)




Kommentarer
Postat av: Carina

Jag brukar be dem lägga paketet i en trädgårdslåda jag har står bredvid dörren (du vet en sån man lägger ner dynor och jox i).

Postat av: Millan

Jag känner såå väl igen ditt problem. Senast var när jag beställde en väska från Esprit. Den skickades med DHL. Fick ett mail från Esprit där de skrev att de kör ut med paketet, ringer upp DHL och berättar att det är ingen meningen med att de kör upp med lastbilen mitt i city, för jag kommer inte vara hemma och frågar hur vi löser detta. Det ingår i deras jobb att köra ut även om kunden inte vill. De besöker mig två gånger, kl 09:30 och 15.45. Och sen försvinner min paket. Flera dagar senare dyker den upp på DHL:s terminal långt ut helvete ut i hamnen dit inga bussar kan ta en. Ringer mamma och får låna bil av henne för att ta mig dit och hämta mitt jävla paket. Vid det här laget är jag mest irriterad. Så jag förstår precis vad du menar.

2009-10-15 @ 08:16:46
URL: http://www.millan.dk
Postat av: Linda

Jag har haft att göra med FedEx fler gånger och det måste nog vara en av de sämre budfirmorna i världen, jag kan helt ärligt inte förstå hur de växt sig så stora som de har, för leverera paket kan de inte. De talar inte om när de kommer eller lämnar ens en liten lapp om att de varit här. Sen ska man försöka ringa och höra med dem var brevet är så får man inte tag på dem eller så kommer de på helknasiga tider när personer som jobbar/studerar inte kan vara hemma. Jag gillar inte FedEx.

2009-10-15 @ 12:24:31
URL: http://joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback