Valborg och chans att vinna resa till Grekland m.m.


Tricia, som driver
Cocoa Daisy, har dragit igång en stor insamling till förmån för Linda Burnasakorn, som tidigare var med i designteamet hos Cocoa Daisy. Hon blev plötsligt väldigt sjuk i höstas/vintras och kämpade för sitt liv under lång tid. Hon överlevde, men är nu tvungen att klara sig utan sina båda ben och alla sina fingrar, eftersom de var tvugna att amputeras till följd av sjukdomen. Hon verkar vara en kämpe som gör allt för att komma tillbaka till ett fungerande liv trots att tillvaron totalt vänts upp och ned. Insamlingen kommer förhoppningsvis att vara en hjälp på vägen när sjukhusvistelser, operationer och proteser ska betalas. Tricia har samlat ihop ett helt gäng med sponsorer och bland de som bidrar till insamlingen kommer ett antal väldigt fina priser att lottas ut. Förutom en plats på Cocoa Daisy's event i Grekland (med bland andra Ali Edwards, Karen Russel och Jenni Bowlin) så finns det en hel hög med fantastiska priser. Läs inlägget på Cocoa Daisy's blog för att få veta alla detaljer!

Sen vill jag också säga TACK för kommentarerna jag får! Jag blir så glad varje gång och det har varit kul att se en del nya namn dyka upp på sista tiden. Jag vet själv hur lätt det är att bara klicka sig vidare i djungeln av bloggar, utan att riktigt ta sig tid att stanna upp och kommentera. Så... stort tack! :)

Valborgsfirandet är inte speciellt storslaget här i huset. Vi kikade lite på elden, men vi gick hem innan den riktigt hade tagit sig. Barnen var trötta och inte på speciellt bra humör och dessutom småregnade det, så det kändes helt ok att bege sig hemåt tidigt. A hade ont i örat natten till idag, men har varit väldigt pigg och glad under dagen och sover ännu gott nu ikväll i alla fall. *håller tummarna för en fortsatt lugn natt* Jag var ledig idag och Alva och jag lyckades ta oss ut på en liten shoppingtur. Den gamla ljungen som stod och skämdes i krukan utanför vår ytterdörr har äntligen blivit utbytt mot glada penséer och ett par säckar med jord ligger och väntar på att komma till nytta.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja, det är måååånga bloggar man bara springer förbi. Man får kanske bättra sig på att lämna tassavtryck ibland!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback