Home EC


Det här verkar vara online-kursernas sommar för min del. Jag har scrappat och pysslat lite mindre än vanligt, men jag suger kanske i mig inspiration inför hösten? :) Det senaste är att jag bara inte kunde låta bli att hoppa på
Home EC, trots att jag faktiskt försökte kämpa emot. Det är en online sykurs för nybörjare och även om jag inte är så mycket nybörjare att jag inte vet hur man trär maskinen, så är jag faktiskt inte speciellt erfaren vid symaskinen heller. Om vi inte snackar om att sy på layouter. DET har jag övat mycket på. ;-)

Projekten i den här kursen börjar enkelt och så introduceras fler och fler tekniker allt eftersom. Vi får väl se hur det blir med mitt deltagande när jag börjar jobba nästa vecka, men jag hoppas att jag i sakta mak ska kunna hinna med att göra de flesta av projekten. Materialet finns tillgängligt via en blogg under ett helt år, så det är ingen brådska att hinna med allt bums.

Hittills har jag sytt servetter med gullig ricrac-kant och båda tygerna är inhandlade superbilligt second hand...


...en liten presentpåse... i samma tyg som jag sydde Alvas klänning i tidigare i sommar...


...och en enkelt tygväska som jag blev riktigt nöjd med. Tyget kommer från IKEA och har legat ganska länge i en låda här hemma...


Kommentarer
Postat av: Mahlin

oo vad skoj jag ser fram emot att se vad du syr för fint!!! hann du med att göra nåt i debees class? Jag hann inte ett skvatt men ambitionen är att göra´t ....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback