Om OS, signalfel, en trött liten kille och en fransk tidning


Jag är lite upptagen med de Olympiska spelen och har inte riktigt tid att blogga... ;-) Nej då, men nog tittas det på ganska mycket tv här hemma nu. Mitt i natten har vi inte varit uppe, men det har blivit läggdags lite senare än vad som är bra, eftersom skidåkningen ändå legat så att det med bara liiiite extra viljekraft funkat att hålla sig vaken.

Annars funderar jag över snöovädret som SMHI varnar för... måste det verkligen snöa mer? Kan vi inte slippa? Jag drabbades rätt hårt av ett omfattande signalfel mellan Södertälje Syd och Flemmingsberg idag - både på vägen till jobbet och på vägen hem - och jag har ingen som helst lust att spendera lika myckte tid på försenade tåg imorgon, som jag gjorde idag. Jag kom till jobbet 1 timme och 10 minuter senare än jag hade tänkt mig och om jag var på jobbet i ganska exakt 5 timmar så var det inte långt ifrån att jag tillbringade precis lika många av dagens timmar med att pendla. Det är fasen inte vettigt.

Linus somnade i soffan innan Bolibompa var slut och det hör inte till vanligheterna, så kanske är det någon liten krasslighet på gång. Eller så var han bara trött. De hade trots allt Vinterspel i skolan idag och han tävlade för Danmark i Curling/Bowling. Det kan ha tagit på krafterna. =)

Jag fick mitt första nummer av
entreARTistes magazine i brevlådan idag! Superkul att få öva lite på franskan. :)

Nu blir det nog bestämt TV-soffan igen... Mer pyssel och scrap blir det en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Ensamma mamman

Nej nu får de räcka med snö. Nu vill vi ha vår och sol. Värme och härliga blommor. Jag är så trött på all snö, alla kläder, denna kyla och alla problem de medför... Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback