Cocoa Daisy Januari 2010


2010...! Jag har inte hunnit tänka så mycket på det ännu. Gott Nytt 2010 till er alla! Även om allt egentligen är likdant idag som det var i förrgår, så är det ändå en lite speciell känsla varje gång det blir ett nytt år. Jag brukar inte avge några nyårslöften och det gör jag inte i år heller. Däremot har jag skrivit ned lite tankar kring 2010 och lite svammel om vilka förhoppningar jag har inför det nya året. Det är inte bara ett nytt år utan alldeles snart blir det mycket som blir helt nytt i vår vardag också. J börjar på ett nytt jobb som innebär att han också måste pendla (även om det är en betydligt kortare resväg än den jag har) och jag ska bli mer involverad i hämtandet av barnen på dagis och fritids. Det känns kul och spännande men det pirrar förstås lite i magen också...

Jag stoppade mina tankar om det nya året i ett av kuverten som följde med
Cocoa Daisys decemberkit och så gjorde jag en layout där övrigt material kommer från det nya årets första CD kit. Allt material förutom kuvertet kommer från huvudkitet.





Till nästa layout parade jag ihop ett foto från i somras med en text jag skrev i bloggen någon gång under hösten. Det handlade om Linus och hur han väckte mig mitt i natten för att berätta att tandfén hade varit här. Sen drömde han en mardröm och jag fick komma över och kramas lite... Bara en liten berättelse från vardagen.

Spetsen jag har använt kommer från en add on: Resolution och övrigt material kommer från huvudkitet.








Till Alva-layouten använde jag en schablon (stencil) och målade några vita cirklar. Sen sydde jag ett par sömmar över raden av cirklar och limmade fast knappar i cirklarna. Allt material kommer från huvudkitet.






Till nästa layout har jag använt ett par delar från "BG pieces", som finns i samma add on som jag nämnde ovan: Resolution. Har ni spelat Roqfort? Det är skoj och ganska klurigt och de små mössen som är spelpjäserna är hur söta som helst. :) Mössen ska samla ost och rutorna som man går på kan flyttas genom att man puttar in en bricka från sidan.... jag ska inte försöka förklara tror jag... men hur som helst betyder det att mössen ibland trillar ned och blir fångade i hålor och det är nog det roligaste med hela spelet. I alla fall om man frågar Linus. :)



Kommentarer
Postat av: Linda

Såå mycket fint! Gott nytt år!

Postat av: Maria

Gott nytt år! Vilken kul idé med tankarna i kuvertet, det blir kul att läsa om 20 år. Jättesnyggt!

2010-01-03 @ 16:18:05
URL: http://julpysslarensvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback