Projekt 365, 12-14 januari


Det är en helt annan sak att hänga med i ett sånt här projekt när vardagen drar igång i full fart jämfört när man är ledig och går hemma och skrotar hela dagarna! Mitt mål är att jag ska försöka ta med mig kameran mer än jag gjorde förra året, för då blev jag nämligen eländigt less på att försöka hitta något här hemma att fotografera. Det var kväll, jag var trött, det var mörkt. Dag ut och dag in. Inte världens bästa förutsättningar i längden. Men om jag flera gånger i vecka kan ta dagens foto någon annanstans än hemma, så borde ju chansen öka att jag lyckas hålla igång. Det är i alla fall vad jag intalar mig själv.

Jag behöver dessutom öva på att VÅGA ta fram kameran när jag är ute bland folk. :)

I tisdags blev det ett hemmafoto. Alva var inte på sitt allra bästa humör när vi kom hem från dagis. Är det hemskt elakt av mig att lägga ut den här bilden på internet?

12 januari



Igår var första gången som jag var riktigt nära att helt gömma bort alltihop. Jag hade planerat att jag skulle ta med mig kameran när jag åkte iväg och scrappade med ett gäng kompisar på kvällen, men det försvann fullständigt ur mitt minne när det väl var dags och när jag kom hem och plötsligt kom på det så fick ena kissemissen ställa upp som modell istället.

13 januari



Idag vågade jag stanna och ta upp kameran när jag var nästan framme vid jobbet. Jag tog två snabba kort och skyndade mig sedan därifrån. Jättefånigt. Jag måste fortsätta öva som sagt. Det är så galet vackert med all frost...! Jag önskar mig en solig och fin dag, men det ser tyvärr ut på smhi.se som om det kommer att vara rätt mulet framöver.

14 januari



Kommentarer
Postat av: bitte71

Haha, jag känner så väl igen den där översta bilden - de brukar ju inte vara så glada när man komme hem från dagis fniss

Jättefina bilder du tar, kul att du också förösker vara med i projektet. Än så länge har jag hängt med, både tagit och bloggat ett foto om dagen.

Kram Marie

Postat av: Monnah

Vad duktig du är som har fått in rutinen!

2010-01-15 @ 11:52:29
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Johanna ~ Silwerstar

Jag är också en sån där som ogärna tar fram kameran bland folk, men nu har jag iaf en liten smidigt kompaktkamera som jag lätt får med i jackfickan eller så (jämfört med systemkameran) och jag hoppas att det bidrar till att jag för det första får med mig kameran oftare och för det andra faktiskt vågar fota också! :)

2010-01-15 @ 15:58:21
Postat av: Ensamma maman

Du är inte ensam om de där med att fota bland folk. Jag har oxå väldigt svårt för de och drar mig ofta för att göra de. Konstigt egentligen att man är sån. Och tyvärr missar man ju väldigt mycket underbara foton. Jag ska oxå träna på att göra det oftare. Kram

2010-01-16 @ 09:57:21
URL: http://Mittlilla-kaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback