Pladder och en layout...!


Idag har jag varit ute och sprungit för första gången på flera år! Fast jag gick ju mest förstås. =) Men det gör inget... jag är nöjd och glad ändå.  Man måste ju börja någonstans. :) Och rundan var visst nästan 4,4 km vilket var mer än jag trodde. Om det blir någon fortsättning visar sig. Jag vägrar att lova mig själv en massa saker och nöjer mig med att tänka att det var skönt och att det vore bra om jag gav mig ut igen snart.

Imorgon är första dagen av fyra med riktigt eländig pendling för min del. Jag är vansinnigt lyckligt lottad jämfört med alla som måste jobba stora delar av sommaren, det är jag väldigt medveten om. Men jag måste ändå få gnälla lite över att jag kommer att åka från Strängnäs 10 minuter tidigare än vanligt imorgon bitti och komma fram till Stockholm en hel timme senare än vanligt (om allt går som det ska). Pust. Och det var bara morgonens pendling det. Pust igen. Jag skulle ha jobbat veckan efter midsommar också men efter att ha stirrat bra länge på den hemska tidtabellen så fick jag den briljanta idéen att ta ut ytterligare en veckas föräldrarledighet. Det var inte dumt det och jag är så glad över att det funkade! Så nu är det bara sista rycket och sen är det dags för lååång ledighet!  :)

Här kommer en liten Alva-layout, gjord med junikitet från Cocoa Daisy. Jag älskar verkligen det här pappret från October Afternoon. Det var en dag i förra veckan som Alva tittade bekymrat på mig och sa att hon inte vet vem hon ska gifta sig med. :) Sötnosen. Vi har ju förut försökt reda ut det där med att man inte kan gifta sig med sin mamma. Bokstavsstämplarna jag använt kommer från Purple Onion Designs och sprayfärgen är Glimmer Mist Graphite.



I have been out running today, for the first time in years! I mostly walked actually. =) But it doesn't matter, I'm still very happy about it. I hope I'll do it again, but we'll see... I refuse to promise myself a bunch of things that I'm not sure I'll be able to keep. I'm trying to just think that I enjoyed it and that it would be great if I did it again soon. =)

Tomorrow is the first out of 4 days of miserable travelling to work. They are working on the railway and therefore it'll take me 70 minutes extra to get to Stockholm. And that's just in the morning. It'll be something similar on the way home. I know I should be really happy that I'm able to take most of the summer off. A lot of people have to work for several weeks while this is going on, and I only have these upcoming 4 days left before my vacation...! Yay! But obviously I still feel the urge to complain just a little... =)

I made this layout using the June kit from Cocoa Daisy. I love the OA paper..! The title says "I don't know who I am going to marry" and that is something Alva said to me, with a very concerned look upon her face, sometime this week. She is so sweet. We've been talking about the fact that you can't marry your Mom before and I know that it's something that troubles her. :) The letter stamps I used are from Purple Onion Designs and the Glimmer Mist is Graphite.










Kommentarer
Postat av: Monnah

Vilken fantastisk layout! Kärlek... Och det där med sommarpendling verkar vara riktigt trist. Grattis till dina kreativa tankar! Kram.

Postat av: Angela

Söt hon är! :) Den där pendlingen verkar inte rolig alls. Jag är väldigt glad över mina 15minuters-promenader till jobbet, det är lite mer lagom...

2010-06-27 @ 09:57:46
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback