Dumma tåg och ett roligt besked...


Dagar kan börja bättre än vad den här dagen gjorde. Jag levde i någon sorts illusion om att snökaoset var över vid det här laget och jag kollade inte ens på SJ:s hemsida inför morgonens tågresa. Det var förstås oerhört dumt.

SJ verkar fortfarande ha en gräslig tågbrist och mitt 06.58-tåg var alldeles inställt. Det ersattes med en buss, där inte alls alla som ville med fick plats. Även nästa tåg, som ska gå 07.16 var inställt. Det är för övrigt inställt hela den här veckan har jag sett, nu när jag tittat på SJ:s hemsida. 07.16-tåget ersattes också med buss, men det dröjde ända till straxt före halv åtta innan det dök upp två bussar och eftersom det faktiskt gick ett tåg 07.34 kändes det dumt att sätta sig på en buss som skulle ge sig in i trafikkaoset in till Stockholm...!

Det var bara det att det var ett extra kort tåg som kom. Som om det inte hade blivit ståplats även med ett långt tåg en morgon som den här... Fast jag var faktiskt oerhört målmedveten den här gången och lyckades klämma ned mig på ett trappsteg i trappen upp till 1:a klass, så att jag fick sitta. Jag fasar verkligen för att så upp och bli så där illamående som jag blev en gång tidigare i vinter.

Jag kom till jobbet ganska precis en timme för sent.

Sen blev dagen bara bättre, tack och lov. Solen sken, det var verkligen varmt och vårigt i luften och jag fick den roliga nyheten att jag vann
Designats februaritävling med min layout med Alvas grimaser! Tusen tack till Camilla och hennes team!

Dessutom har Linus varit i skolan och Alva på dagis och både J och jag har jobbat. Inte tokigt alls! :)

Kommentarer
Postat av: myamia

grattis till vinsten. layouten är helt ljuvlig.

kram

Postat av: Monnah

Hurra! Man ska alltid sluta med det positiva. Grattis! Kram.

2010-03-09 @ 00:09:58
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Marie/Mison

Grattis till vinsten. Bävar lite för tågåkning. Till hösten är det dax här för då invigs Bothniabanan. Verkar dock som att jag måste kombiner tåg, bil och buss för att kunna ta mig på jobbet. På morgonen och em går det tåg åt båda hållen men jobbar jag till 21.30 går inget, och inget heller på helgen. 75% av de som kommer att åka jobbar på sjukhuset och har således såna tider som jag.... Här har man sett fram mot detta tåg och gissa om vi är besvikna!!

2010-03-09 @ 07:18:30
URL: http://gulavillanivallen.blogspot.com
Postat av: Ensamma mamman

O va roligt med vinst! Grattis! Konstigt att dom inte har fixat de här med tågen än. Snön är ju faktiskt påväg bort nu... Kram

2010-03-09 @ 09:18:46
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Fia

Grattis till vinsten! Det var verkligen välförtjänt! Kram! ♥

2010-03-09 @ 10:13:03
URL: http://scrappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback