Saker man kan göra med böcker...


Det finns alla möjliga typer av konstverk, gjorda utifrån redan existerande böcker. Jag har sett fantastiska art journals, hur man kan använda boksidor till för att skapa fantastiska dekorationer till hemmet, i sin scrapbooking eller i samband med kortmakeri. Jag har också länge varit fascinerad över vilka fantastiska skapelser som går att skära ut ur en bok. Det finns de som är galet duktiga på att skapa tredimensionella konstverk genom att på rätt sätt skära sig genom sidorna i en bok. Kolla till exempel
Brian Dettmer eller Su Blackwell. Jag har varit jättesugen på att prova något liknande, men det känns väldigt svårt och som vanligt har jag fullt upp ändå förstås... =)

Nu trillade jag (via Swissmiss) över Jonathan Safran Foers senaste bok, Tree of codes. Så grym! Han har tagit en befintlig bok (The streets of crocodiles av Bruno Schulz) och skurit ut en ny berättelse ur den befintliga.



Här kan man höra författaren själv berätta om boken. Sånt här gör mig så glad. :)

Kan passa på att tipsa om det här också. En annan typ av konst gjord av böcker och tidningar.


Kommentarer
Postat av: Monnah

Jag är med dig! Underbara grejer. Om jag bara var lite mer effektiv med min tid, kanske... Eller, kanske inte. Hur som helst superduperinspirerande!

Postat av: Ulrikaulrika

Hur coolt som helst!

2010-11-30 @ 19:13:05
URL: http://www.ulrikaulrika.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback