En till canvas...


En liten en, den här gången.
Fjärilstavlan får så sakteliga sällskap av andra kompisar på hyllan. :)

Här har jag också använt modelling paste och silkespapper, men jag målade över alltihop med kopparfärgad "specialty glaze" från Making Memories. Hjärtat är utklippt ur en bit kartong och målat med samma glaze + distress crackle paint i pewter ovanpå. Det lilla hjärtat och nyckeln är gjorda i polymerlera (premo sculpey) och färgade med PearlEx. Små pärlor har jag limmat fast också... jag kan inte låta bli dem. =)

Edit: Jag kanske kunde ha varit mer specifik än "liten"... :) Tavlan är 15x15 cm.

--------------------------------------------------------------------------------------

I've created another canvas. The butterfly canvas is slowly getting company on the shelf... :)

I've used modelling paste and tissue paper for the background and I covered all of it with copper specialty glaze from Making Memories. The heart is made out of cardboard and painted with the same glaze + pewter distress crackle paint on top. The small heart and the key are made out of polymer clay (premo sculpey) and colored with PearlEx. I also added lots of tiny beads... 'cause I can't resist them... =)

Edit: I just wanted to add that the canvas is 15x15 cm, approx. 6x6 inches.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkligen jättesnygg! ser jätteproffsigt ut!

Monami

2011-02-16 @ 12:26:49
Postat av: Pippin

Läckert! gillar kopparfärgen och de utspridda pärlorna.

Postat av: Zarah

Den är... wow...! andlös

2011-02-16 @ 17:01:50
URL: http://zarischka2.blogspot.com
Postat av: Audrey Yeager

Anna I just love all the texture on this canvas! It is beautiful! I want to reach out and touch it!

2011-02-16 @ 19:43:20
Postat av: Anonym

glömde fråga. Hur stor är tavlan?

Monami

2011-02-16 @ 19:44:47
Postat av: Sofie

Verkligen superfin

2011-02-16 @ 21:34:32
Postat av: Elina

Grymt läckert, jag älskar cirkelmönstret! Men hur har du gjort den snygga nyckeln?

2011-02-17 @ 17:56:07
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: Elin

Jätte fin tavla!!!

Var är lättast att hitta materialet du använt??? (tänker då mest på den där modelling paste)

2011-02-19 @ 10:26:54
URL: http://blueeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback