Halsband designat av Alva...


Jag har gjort ett litet halsband av en teckning som Alva ritat. Ett självporträtt. :) Jag scannade teckningen och förminskade den rejält innan jag skrev ut den på cardstock. Sen har jag fäst den till "glasgrejen" med Glossy Accents. När det hade torkat skar jag loss pappret runt om glaset och sen täckte jag även baksidan med ett lager glossy.  Jag har även fäst den silverfärgade öglan på baksidan mha glossy accents och jag vet inte om det kommer att hålla bra. Jag såg i alla fall att någon annan hade gjort så och då tänkte jag att jag kan prova och se. Annars använder sig en del av ett lim som heter E6000 men jag var osäker på om det var så lämpligt att använda det på ytan av glossy. Någon som vet? Det är kanske bara att prova, det också.

Avslöja nu inget för Alva bara, för jag tänkte att hon skulle få det som en liten alla hjärtans dags-present. :)



I made this cute necklace, using a drawing that Alva made (a self portrait). :) I scanned the drawing, reduced the size and printed it on cardstock. I added the glass tile to the cardstock with glossy accents and when it was dry I cut the paper around the glass. I then covered the back with glossy as well. I also added the bail using glossy accents. I'm not sure if that will be good enough, but I saw someone else doing that and I wasn't sure if the E6000 glue was good to use together with the surface covered with glossy. I might just have to try that, to see what happens.

Anyway, don't tell Alva about this... because it's my little Valentine's present for her. :)

Kommentarer
Postat av: carina

nämen åååååå så bedårande och vilken bra idé. Alva kommer bli jätte glad!

Postat av: Petra

Guuuuud så fiffig du är! Tänk om man hade hälften av din fantasi... Det blev superfint och Alva kommer att bli jätteglad! Kram

2011-02-11 @ 18:09:11
Postat av: Ulf

Oj vilken kul idé, och vilken fin teckning som Alva gjort.

2011-02-11 @ 19:50:02
Postat av: Pernilla

åh vad fint.

2011-02-11 @ 20:03:02
URL: http://pillerillmittilivet.blogspot.com/
Postat av: Morfen

ÅÅÅÅH det är ju helt bedårande!!



2011-02-11 @ 20:48:30
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Aaaaa, så himla tjusigt och charmigt!!

2011-02-11 @ 21:55:03
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Angela

Men så fint! Vad glad hon kommer att bli.

2011-02-12 @ 12:15:13
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Postat av: Linda Göransson

Vilka fantastiska grejer du gör! Jag kan inget om scrap-booking, men jag uppskattar verkligen dina alster. Johan visade mig din bloggsida när han, Dicken och Herman var nere hos mig och Per innan jul. Jag ville bara säga hej och önska stort grattis till det nya lilla personen i magen.

Kram från Malmö

/Linda

2011-02-13 @ 09:30:52
Postat av: Linnea

Åh, så fint! Jag har lite dille på att scrappa egna halsband för tillfället men har inte haft en tanke på att man kan använda teckningar. Vilken kul idé!!

2011-02-13 @ 10:34:24
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: camilla

Jättefint halsband! (:

Hon kommer bli super glad!

Ha de fint.

2011-02-13 @ 20:05:21
URL: http://mondoblog.se/caamilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback