Scrapträff igår...


Jag var på scrapträff hemma hos en kompis igår och det var supertrevligt förstås! (Tack Susanne!) Jag lyckades göra en hel layout färdig och några stycken andra blev påbörjade. Jag vill ofta hem till symaskinen eller något annat som jag bara glömt att ta med mig, innan jag känner mig helt klar. :)

Men den här blev gjord ganska snabbt. Det ljuvliga Sassafras-pappret behöver man ju liksom inte göra så mycket med om man inte vill, för det är så fint i sig självt. Jag skar ut en bit där jag kunde stoppa ned fotot och så la jag till små tejpbitar här och där, en brad, en träfågel, ett par fågelgnuggisar, textremsor och en rubrik. Klart!

Texten lyder: "Ibland låter det som om det är jag som pratar men det är egentligen min hjärna som pratar." Alva skyller ifrån sig vid läggdags.

Och rubriken... "tyst hjärna!" var vad Alva sa, när hon sa till hjärnan på skarpen... =)

Papper, rub ons och bokstäverna till rubriken kommer från Cocoa Daisy's Februarikit.





I had a great time at a small crop at a friend's house yesterday! I only finished one layout - this one - but I started a bunch of others too. I often need to get home to my sewing machine or to something that I've forgotten to bring, before I can finish my layouts when cropping. :)

But using this gorgeous paper from Sassafras Lass I managed to finish my layout... the paper is so beautiful in itself that I didn't need to add that many details :) I added small pieces of tape, a brad, a wooden bird, journaling strips, bird rub ons, my title and voilà - finished! :)

The journaling says: "Sometimes it sounds like it's me who is talking, but it is really my brain who is talking." Alva is coming up with excuses at bedtime.

And the title says "quiet brain!" because that's what Alva said to her brain... =)

The paper, rub ons and the letter stickers are from the Cocoa Daisy February kit.


Kommentarer
Postat av: Maria/Lilla07an

Vilken söt kommentar av din dotter. Måste helt klart scrappas ;)

Kram/M

Postat av: Monnah

Grattis, grattis! Vilken härlig layout. Alva är så söt!

2011-02-07 @ 06:52:48
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Zarah

Haha! Jag har samma problem, med min hjärna. Tyvärr är jag inte lika bedårande söt som Alva, och jag har ingen som scrappar mig sådär vackert, heller. UNDERBAR layout!



...och du... Grattis på födelsedagen!

2011-02-07 @ 07:42:05
URL: http://zarischka2.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja det var en härlig dag =)

2011-02-16 @ 20:54:20
Postat av: nanouvero47

j'aime beaucoup cette page

vraiùent très belle

bonne soirée

@+

2011-02-18 @ 21:06:11
URL: http://nanouvero47.over-blog.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback