Använd tapeter...


Veckans teknikutmaning på SWE Scrapbook handlar om att använda tapeter och jag kom till sist till skott och använde en tapetsnutt som jag köpte för nästan inga pengar alls för flera år sedan. Jag stansade ut två hjärtan ur tapeten och ett ur ett foto och så stansade jag "scallopedhjärtan" av vit cardstock att sätta bakom. Jag använde symaskinen runt tapetkanterna och skrev min journaling i ett av hjärtana.

Det konstiga "glänset" bakom mina hjärtan ser mycket bättre ut IRL och är glittrande, härlig Glimmer Glam från Tattered Angels.

--------------------------------------------------------------------------------

The technique challenge for this week over att SWE Scrapbook is about using wall paper. I have had this small piece of wall paper for several years now and I'm happy that I finally managed to use it. :) I made a couple of hearts with my wall paper (using spellbinders dies and my cuttlebug) and also cut a heart out of my photo. I then made the scalloped hearts out of cardstock. I used my sewing machine around the edges of the wall paper and wrote my journaling in one of the hearts.

I used some Tattered Angels glimmer glam behind my hearts and it looks much better IRL than in this photo!




Kommentarer
Postat av: Lisa x

How sweet. I love those hearts.

Postat av: Fia

Hej! Tack för din kommentar! Är bloggsugen men har inte så mkt att blogga om ;). Grattis till kommande bebisen, så roligt! Vi väntar också på en liten trea! Kram!

2011-03-10 @ 22:24:27
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback